اپلیکیشین وقایع کانال تلگرام روزنامه ونافار
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
سرلشکر جعفري: دولت بدون تفنگ تسليم خواهد شد
هتاکان به رئيس‌جمهوري، عضو ستاد انتخاباتي کدام جناح هستند
مدح تفرقه
بحران تهران- رياض برنده ندارد
روايت شمخاني از نحوه تصميم‌گيري براي حمله موشکي به داعش
نقد ديپلماسي به عقلانيت نياز دارد
آتش به اختيار يعني کار فرهنگي خودجوش و تميز، نه بي‌قانوني
انتقام از رأي مردم يا دلواپسي پساانتخاباتي؟
مذاکره، اساس سياست خارجي ایران است
شايعه حذف فلسطين از کتب درسي
نظم جنسيتي، زنان را فرودست مي‌خواهد
خودسوزي با گوگرد 20 تا 100 کارگر را مصدوم کرد!
دیار رستم درگیر با دیو کم‌آبی
ارزشیابی دانشجو، تنها ابزار نظارت بر استادان
جدال هميشگي درختان با اره و آتش
اراده تک‌نرخي‌شدن ارز وجود ندارد
نئوليبراليسم اقتصادي با طعم سعودي
نشانه‌هاي رونق
بازگشت تورم دورقمي
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
اين بچه از پس اين شغل برمي‌آيد؟
بي‌توجهي جهان اسلام به فراخوان سعودي
آمريکايي‌ها چاره‌اي جز حمايت از کردهاي سوريه ندارند
فصل سخت عليپور؛ مبارزه مي‌کند يا مي‌رود؟
جذب ستاره زامبيا؛ مأموريت غير‌ممکن استقلال
«وحيد» ما را نگران نمي‌‌کند
نقره هادي‌پور، برنز حجي‌زواره و حذف ناباورانه عاشورزاده
رضاييان در استقلال، دژاگه در پرسپوليس
نگاره
نويسندگان مشهور از جين آستين مي‌گويند
هري ‌پاتر طوفان به راه انداخت
قلعه‌اي براي خنده‌هاي گمشده دوما
بحراني که به جرم بدل مي‌شود
اینها را ول کنيم به درد خودشان بميرند
فيلم کوتاه ايراني در مسير اسکار 2018
«76 دقيقه و 15 ثانيه با کيارستمي» در آمريکا
پخش «پرستاران» از نيمه تير
حسين عليزاده زمستان کنسرت مي‌دهد
رگ خواب تماشاگر دست ستاره‌ها
صحنه دست ستاره‌هاي سينما
اينها مرگ نيست، نفله‌شدن است
محکومیت عملیات تروریستی تهران و کابل
شأن نزول و نزول شأن رياست‌جمهوري
از معدن تا روز قدس
توسعه روابط بانکي تضمين مي‌شود
اصول‌گرايان با جريان‌هاي افراطي مرزبندي کنند
رأي، رأي شوراي‌عالي بود
تعليق يک‌ساله محدوديت‌ها کافي نيست
تعليق محدوديت‌هاي FATF، فرصتي براي ارتقاي روابط بانکي جهاني
بلیت ایران برد
تعيين تکليف سپرده‌ها تا سقف 50 ميليون تومان
ممنوعيت برگزاري کنسرت‌هاي مجيد درخشاني در شهرستان‌ها برداشته شد
کورش اسدي درگذشت
شیر خود تناولی است
وودي آلن رياست‌جمهوري ترامپ را دوران هرج‌ومرج خواند
پاهاي مشهورترين دوتارنواز خراسان از کار افتاد
زنگ اميد: ما هنوز زنده‌ايم!
دنيايشان زيباست
۲۵۶ ميليون زن بيوه در دنيا
رضاييان در استقلال، دژاگه در پرسپوليس
روايت شمخاني از نحوه تصميم‌گيري براي حمله موشکي به داعش
ارزشیابی دانشجو، تنها ابزار نظارت بر استادان
اينها مرگ نيست، نفله‌شدن است
انتقام از رأي مردم يا دلواپسي پساانتخاباتي؟
جدال هميشگي درختان با اره و آتش
مذاکره، اساس سياست خارجي ایران است
دیار رستم درگیر با دیو کم‌آبی
اینها را ول کنيم به درد خودشان بميرند
صحنه دست ستاره‌هاي سينما
بحراني که به جرم بدل مي‌شود
هري ‌پاتر طوفان به راه انداخت
مدح تفرقه
هتاکان به رئيس‌جمهوري، عضو ستاد انتخاباتي کدام جناح هستند
نئوليبراليسم اقتصادي با طعم سعودي
اراده تک‌نرخي‌شدن ارز وجود ندارد
خودسوزي با گوگرد 20 تا 100 کارگر را مصدوم کرد!
نظم جنسيتي، زنان را فرودست مي‌خواهد
بحران تهران- رياض برنده ندارد
آتش به اختيار يعني کار فرهنگي خودجوش و تميز، نه بي‌قانوني
بازگشت تورم دورقمي
نقد ديپلماسي به عقلانيت نياز دارد
اين بچه از پس اين شغل برمي‌آيد؟
آمريکايي‌ها چاره‌اي جز حمايت از کردهاي سوريه ندارند
سرلشکر جعفري: دولت بدون تفنگ تسليم خواهد شد
نشانه‌هاي رونق
نگاره
قلعه‌اي براي خنده‌هاي گمشده دوما
رگ خواب تماشاگر دست ستاره‌ها
نقره هادي‌پور، برنز حجي‌زواره و حذف ناباورانه عاشورزاده
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
بي‌توجهي جهان اسلام به فراخوان سعودي
پخش «پرستاران» از نيمه تير
شايعه حذف فلسطين از کتب درسي
جذب ستاره زامبيا؛ مأموريت غير‌ممکن استقلال
فصل سخت عليپور؛ مبارزه مي‌کند يا مي‌رود؟
«وحيد» ما را نگران نمي‌‌کند
«76 دقيقه و 15 ثانيه با کيارستمي» در آمريکا
حسين عليزاده زمستان کنسرت مي‌دهد
فيلم کوتاه ايراني در مسير اسکار 2018
نويسندگان مشهور از جين آستين مي‌گويند
شناسه خبر: 50293 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۹ - 01:00
فني‌زاده ثاني

فني‌زاده ثاني

بهروز غريب‌پور
کارگردان

اساســــا نمايشگـری عروسکي و بازي‌دهندگی عروسک، هنر تواضع و فروتني است. همواره بازي‌دهنده عروسک، پنهان مي‌ماند تا عروسک و موجودي که با دستان او جان مي‌گيرد، ديده شود. به بيان ديگر، بازي‌دهنده عروسک تمام انرژي‌اش را مي‌گذارد تا عروسکش ديده شود. حتي در مکتب نمايشگري عروسکي بونراکو که اساس بر دیده‌شدن بازي‌دهنده است، تمام سعي و اهتمام بازيگر اين خواهد بود که عروسک، نمايش بيشتري داشته باشد. غالب کساني که در اين حرفه مشغول هستند اين ويژگي را دارند؛ عادت دارند به ديده‌نشدن. اين ويژگي براي دنيا فني‌زاده منحصربه‌فرد نبود. او به‌دنبال اين بود که عروسکش بيشتر از خودش ديده شود و شهرت پيدا کند. بعد از رفتن اوست که مردم مي‌فهمند چه کسي عروسک مشهورش را بازي مي‌داده است. دنيا فني‌زاده، يک نکته بارز ديگر داشت؛ او فرزند بازيگر بسيار محبوب و درعين‌حال جوانمرگ‌شده سينماي ايران بود. پرويز فني‌زاده، دوگانه عزيز بود؛ هم زود از دنيا رفت و هم هنرمند بزرگي بود. دنيا فني‌زاده هرگز تکيه بر نام پدرش نکرد. خود او چنان جوهري داشت که زماني که رشد کرد، در بازي‌دهندگي، فني‌زاده ثاني شد. اين ويژگي مهمي است. او به فرزندان ديگر هنرمندان اين پيغام را داد که نبايد نااميد شوند. دنيا فني‌زاده در دنياي عروسکي آن‌قدر صبوري کرد تا به اين نقطه برسد. فرزندان بسياري از هنرمندان راه پدر و مادرشان را طي مي‌کنند و زير فشار نام خانواده به‌طوردائم در حال بازجويي هستند اما دنيا فني‌زاده توانست پاسخگوي جامعه باشد و مستقل از پرويز فني‌زاده راهش را ادامه دهد. مي‌شود از تجربه او استفاده کرد. او دنياي خودش را کشف کرد و درست در نقطه‌اي که بايد از زندگي‌اش لذت مي‌برد، ناکام ماند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.