اپلیکیشین وقایع کانال تلگرام روزنامه ونافار
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
بازگشت هاشمی به شهر
ميرزايي‌نيکو: آقای روحانی شما 100 درصد به تفکر 24 ميليوني بدهکاريد
شفافيت پيش از اعتماد
ماجراهای روز آخر
فعال‌سازي ديپلماسي اقتصادي؛ دستور کار ظريف
پرونده پولانسکي بسته نشد
تبعات انتشار «ترنج» نامجو و منتفي‌شدن انتشار «۱۳» چاووشي
پس‌لرزه‌هاي يک جشن شخصي!
نامه حسين عليزاده به بهروز غريب‌پور درباره اسطوره و عروسک
مي‌توانيم به مسير اصلي تئاتر برگرديم
خوشرو: ايران نيروي ثبات‌ساز منطقه است
پايبندي به برجام را به آمريکا گوشزد مي‌کنيم
همگرايي تهران- آنکارا، پيامي براي کردها
نگاره
عاقبت رمانتيک بودن در عصر اينستاگرام
جمع اضداد در دنياي شواليه تاريکي
طعم خوش يک خيابان
براي بي‌گناهاني که در اين وحشت گرفتار شدند
محروميت و پلمپ باشگاه‌‌ها در انتظار طرفداران MMA
پرسپوليس به هزار و يک دليل مخالف است
ايران به قانون جديد باخت؟
اولتيماتوم به منصوريان؛ پديده را ببر، بمان
روز پرحاشيه آخوندي در مجلس
سند استراتژي صنعتي را احيا مي‌کنم
تل‌آويو مي‌خواهد پاي ايران به مناقشه کره باز شود
ظرفيت شهرک‌هاي صنعتي خالي است، دنبال ساخت شهرک جديد هستند
۵ هزار واحد صنعتي و معدني تسهيلات مي‌گيرند
توزیع هزینه ایجاد 1,3 میلیون شغل به نام یارانه به مردم
نفس تازه برای «آق‌گل»
نکند نوزاد ما جا‌به‌جا شده باشد
روی موج کودک‌آزاری
تصميم گرفتند زنان را نبينند
مهریه زنان در دوره قاجار چقدر بود؟
روزگار مهرانگيز دولتشاهي و مرضيه افخم
زنان در پستوي تاريخ؛ حاضران هميشه‌غایب
ضرورت سنجش کارآمدي در لحظات آخر
بعد تو جز «هيچ بزرگ» هيچي نيست
مجلس به تصميم و تدبير رئيس‌جمهوري اعتماد کند
بالاي 90 درصد وزراي پيشنهادي رأي مي‌آورند
اپوزيسيون دولت بودن در جمهوري‌اسلامي جايي ندارد
تاريخ جواب ادعاي شما را داده است
تغيير ذائقه مجلس در آستانه رأي اعتماد
هميشه نبايد در «شرايط حساس کنوني» ماند
برجام، مقدمه کسب منافع در چهار سال دوم است
مسجدجامعي: نجفي «زورو» نيست
شبح تغییر اقلیم و سراب خودکفایی
نگاره
پچ‌پچه‌هايي که دوباره شنيده شد
قصه رأي اعتماد ميرانوس
يک آغاز بي‌قضاوت
طبيعت بي‌جان سخن مي‌گويد
اميدي به بزرگي يک نهنگ
راه «سي» کلام شاهنامه سير فردوسي
اعتراف داور پراشتباه؛ روز بدم بود
اعتراف داور پراشتباه؛ روز بدم بود
چطور «زوج مخوف» به «زوج ناسازگار» تبديل شد؟
اين توهين‌ها کي تمام مي‌شود؟
سکته ناقص تيم برانکو؛ منصوريان بالاخره به دايي باخت
زيرگيري مسکن مهر از آخوندي
مولاوردي و نمايندگی نسل چهارم فعالان زن
تاريخ جواب ادعاي شما را داده است
شبح تغییر اقلیم و سراب خودکفایی
زيرگيري مسکن مهر از آخوندي
تغيير ذائقه مجلس در آستانه رأي اعتماد
برجام، مقدمه کسب منافع در چهار سال دوم است
مولاوردي و نمايندگی نسل چهارم فعالان زن
هميشه نبايد در «شرايط حساس کنوني» ماند
اپوزيسيون دولت بودن در جمهوري‌اسلامي جايي ندارد
نکند نوزاد ما جا‌به‌جا شده باشد
راه «سي» کلام شاهنامه سير فردوسي
پدر، با اره‌برقي پسر و عروسش را مثله کرد
بالاي 90 درصد وزراي پيشنهادي رأي مي‌آورند
ضرورت سنجش کارآمدي در لحظات آخر
مسکن، سوداي رونق دارد
اعلام قيمت‌هاي جديد براي محصولات پارس‌خودرو
«نوروز بَل»، جشن مردم برای زمین
کامیون ترور در اسپانیا
مجلس به تصميم و تدبير رئيس‌جمهوري اعتماد کند
مسجدجامعي: نجفي «زورو» نيست
طبيعت بي‌جان سخن مي‌گويد
سکته ناقص تيم برانکو؛ منصوريان بالاخره به دايي باخت
بعد تو جز «هيچ بزرگ» هيچي نيست
اقتصاد کشور در دستان ۳۱ مفسد
جنگ عربستان با اقليت شيعه
قصه رأي اعتماد ميرانوس
ماجراهای روز آخر
28 مرداد؛ کودتايی سیاه در قاب تاریخ
اميدي به بزرگي يک نهنگ
پچ‌پچه‌هايي که دوباره شنيده شد
اعتراف داور پراشتباه؛ روز بدم بود
اين توهين‌ها کي تمام مي‌شود؟
اعتراف داور پراشتباه؛ روز بدم بود
تل‌آويو مي‌خواهد پاي ايران به مناقشه کره باز شود
نگاره
يک آغاز بي‌قضاوت
نفس تازه برای «آق‌گل»
چطور «زوج مخوف» به «زوج ناسازگار» تبديل شد؟
آمريکا به‌طور کامل به برجام پايبند نيست؟
همگرايي تهران- آنکارا، پيامي براي کردها
پس‌لرزه‌هاي يک جشن شخصي!
بازگشت هاشمی به شهر
روی موج کودک‌آزاری
جمع اضداد در دنياي شواليه تاريکي
ايران به قانون جديد باخت؟
توزیع هزینه ایجاد 1,3 میلیون شغل به نام یارانه به مردم
شفافيت پيش از اعتماد
مي‌توانيم به مسير اصلي تئاتر برگرديم
روزگار مهرانگيز دولتشاهي و مرضيه افخم
سند استراتژي صنعتي را احيا مي‌کنم
پايبندي به برجام را به آمريکا گوشزد مي‌کنيم
ميرزايي‌نيکو: آقای روحانی شما 100 درصد به تفکر 24 ميليوني بدهکاريد
طعم خوش يک خيابان
مهریه زنان در دوره قاجار چقدر بود؟
پرسپوليس به هزار و يک دليل مخالف است
اولتيماتوم به منصوريان؛ پديده را ببر، بمان
زنان در پستوي تاريخ؛ حاضران هميشه‌غایب
روز پرحاشيه آخوندي در مجلس
۵ هزار واحد صنعتي و معدني تسهيلات مي‌گيرند
نگاره
خوشرو: ايران نيروي ثبات‌ساز منطقه است
اعتماد به وقایع
شناسه خبر: 50464 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - 01:00
رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم
ترانه‌هاي نمايشنامه بيضايي و ترجمه احمد شاملو به روي صحنه مي‌رود

رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم

وقايع‌اتفاقيه: اگر بخواهيم اسم کساني را که هميشه به شرايط موجود نقد دارند را بنويسيم، بدون شک، محمد رحمانيان يکي از آنهاست؛ کارگردان تئاتري که يک فيلم تجربي در کارنامه‌اش دارد و در اين سال‌ها هم مدام کار به روي صحنه داشته است اما هميشه به شرايط موجود نقد دارد و مهم‌ترين مسئله‌اي که هميشه در گفت‌وگوهايش عنوان مي‌کند، ماجراي مميزي است. رحمانيان به‌دنبال اجراي تازه‌ترين کارش است و مي‌خواهد ترکيبي از نوشته‌هاي بهرام بيضايي و احمد شاملو را به روي صحنه ببرد. 
محمد رحمانيان درباره «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» گفت: نمايش با يک تک‌گويي يا سرود از «خاطرات هنرپيشه نقش دوم» بهرام بيضايي شروع شده و با ترجمه شعري از مارگوت بيکل با ترجمه احمد شاملو پايان مي‌يابد و در فاصله اين دو، جهان سياسي‌ها و جهاني که نياز به توضيح دارد، شرح داده مي‌شود. 
نشست خبري نمايش «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» با حضور محمد رحمانيان (نويسنده و کارگردان)، مهتاب نصيرپور و تعدادي از ۲۵ بازيگر اين نمايش برگزار شد. 
او این نمایش را سومين کار کارگاهي خود خواند و گفت: در مؤسسه کارنامه، نمايشنامه «سيگارکشيدن، سيگارنکشيدن» را با يک سال زحمت آماده کار کرديم اما با مميزي‌هاي بسيار زيادي از سوي مرکز هنرهاي نمايشي روبه‌رو شد؛ به‌طوري‌که از صد صفحه متن، روي 60 صفحه خط کشيده‌اند که عملا امکان نداشت اين نمايش ۲۴پرده‌اي اجرا شود. رحمانيان در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به تجربه «سينمانيمکت» به‌عنوان اولين فيلم سينمايي خود گفت: سينما براي من مانند تئا‌تر و داستان، يک مديوم است. «سينما نيمکت» درباره مفهوم دوبعدي و سه‌بعدي‌شدن بود و اينکه چطور از دل سينما مي‌توان يک تئا‌تر خلق کرد و براي اين ايده به نظرم رسيد سينما تنها مديوم روايت است. او در ادامه گفت: بعد از «سينمانيمکت» دو فيلمنامه ديگر را هم براي ساخت ارائه دادم که رد شد؛ احتمالا دارند من را تنبيه مي‌کنند اما نمي‌توانند چون مديران، ماندني نيستند و نمي‌توانند درباره سرنوشت يک هنرمند تصميم بگيرند. مي‌خواهم باز هم فيلم بسازم هرچند، با اين مديران نمي‌توانم؛ محمد رحمانيان عوض نمي‌شود اما اميدوارم مديران تصميم‌گير فعلي تغيير کنند. مهتاب نصيرپور نيز در اين نشست خاطرنشان کرد: بازيگراني که در اين کار ايفاي نقش مي‌کنند، هنرجوياني هستند که قبل از هر چيز ما را انتخاب کرده‌اند تا با ما کار کنند. او تصریح کرد: هنرجويان، مدت کوتاهي يعني دو ترم را با من سپري مي‌کنند و در اين کلاس‌ها فقط تربيت بازيگري نداريم بلکه براي ما مهم است که تجربه گروهي با همديگر داشته باشيم. نصيرپور تأکید کرد: معتقد هستم، فضاي تئا‌تر بسته است و به نيروهاي جوان و تازه‌کار، کمتر فضا داده مي‌شود اما در اين کار تلاش شده بازي بازيگران ديده شده و کارشان محک زده شود. «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» به نويسندگي و کارگرداني محمد رحمانيان با تهيه‌کنندگي مهتاب نصيرپور و با حضور ۲۵ بازيگر از هنرجويان، از ۲۱ تا ۳۰ دي در دو نوبت، ساعت 18:30 و 20:30 در تئا‌تر آفتاب به روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.