کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
ترامپ به‌دنبال برهم‌زدن دوستي ايران و روسيه است
ديپلماسي چندسطحي ايران با مصر
معادله چهارمجهولي اصول‌گرايان
دیدم دارند مي‌خورند و مي‌برند، آمدم!
علم‌الهدي از خراسان تا خوزستان
قول خود به مردم خوزستان را عمل مي‌کنيم
بازار گرم ميتينگ‌ها
گذر 30 ساله عُمر در سلفي‌هاي روزانه
امانت‌هايي که دزديده مي‌شوند
مردي که لغت‌هاي ما را معني کرد
ديوار خاکستري خوشحال
نمی‌دانیم کجا مقصر بوده‌ایم
نوزادان دوقلو مجري مي‌شوند
درگذشت يک خبرنگار فرهنگي و سينمايي
فضانورد و پروفسور به جای فیلمساز
منظره‌سرايي پيشگامان مدرنيسم را ببينيد
مهريه در برابر حق طلاق، شدني است؟
فقط يک کره زمين داريم
مکاني: قراردادم 700 ميليون است، نه 200 ميليون
صعود المپياکوس با درخشش انصاري‌فرد
پول يک فوتباليست هزینه سه تيم زنان است
تيم ملي، هواداران پرسپوليس را هم از دست مي‌دهد؟
درمان در ایران، تکیه‌زدن بر نیروی جادو
نوزادی درآتش خطاي پزشکي سوخت
«خانه‌شهر»، تخريب نيم قرن خاطره مشترک
«لعبتک»، سفير آرزوهاي دختران بازمانده از تحصيل است
رکوردزني براي بازي با بازار مسکن
هزينه زندگي کارگران، دو برابر دستمزد
اصناف گوش به فرمان هستند
اقتصاد مقاومتي، ریاضتی نیست
اقتصاد مقاومتی یعنی کالای ایرانی بخریم
مقاومت به مفهوم انزوا نيست
ابرچالش‌هاي اقتصاد ايران در دوره پسانفتي
اقتصاد ايران در محاصره 6‌ بحران
نابرابری‌ها به انفجار رسیده‌اند
استقبال سرد مکزيکي‌ها از سفر مقامات ارشد آمريکايي
هشدار مالزي به کره‌شمالي: سفيرتان اخراج مي‌شود
دستپاچگی اردوغان برای رسیدن به ترامپ
براي ا‌ولین‌بار مخالفان و نمايندگان اسد با هم نشستند
ايران نمي‌تواند فقط نظاره‌گر ترکيه باشد
سرزنش آيندگان در برابر منافع ملي
بدون شرح
حکایت ائتلاف نامیمون ضدایرانی
احتمال افزايش زائران حج تمتع به 80 هزار نفر
يک‌سوم ايراني‌ها به موادمخدر نگاه مثبت دارند
شيطنت ممنوع!
شناسایی بی‌شناسنامه‌ها
شکایت از عضو هیئت علمی، شخصی بود
از ترک تحصيل تا درخشش روي پرده سينما
«تايتانيک»، نگين عشق در سينما
نزديک بود در تايتانيک بازي نکنم
حضور وزير اقتصاد براي پاسخگویی درباره حساب‌هاي قوه قضائيه
ترافیک اصول‌گرایان برای ریاست‌جمهوری
روحاني: اسرائيل برخي رهبران غربي را گروگان گرفته است
آيا پاکستان از آغوش عربستان دل مي‌کند؟
ايران، محور تقابل جهان اسلام با رژيم صهيونيستي
تسهيلات رونق توليد از ۱۵ هزار ميليارد تومان گذشت
بخشنامه مورد نظر در دسترس نيست
اولويت دولت در سال 96، رفع موانع سرمايه‌گذاري است
گزينه ادغام بانک‌ها روي ميز بانک مرکزي
شناسایی بی‌شناسنامه‌ها
از دیوپ و ادواردو تا گولچ و پریموف
يک‌سوم ايراني‌ها به موادمخدر نگاه مثبت دارند
ترافیک اصول‌گرایان برای ریاست‌جمهوری
شيطنت ممنوع!
بخشنامه مورد نظر در دسترس نيست
نزديک بود در تايتانيک بازي نکنم
اما صدايي از من بيرون نمي‌آيد
داستان يک عکس از عباس کيارستمي
«لعبتک»، سفير آرزوهاي دختران بازمانده از تحصيل است
هزينه زندگي کارگران، دو برابر دستمزد
نوزادی درآتش خطاي پزشکي سوخت
فقط يک کره زمين داريم
پول يک فوتباليست هزینه سه تيم زنان است
معادله چهارمجهولي اصول‌گرايان
شکایت از عضو هیئت علمی، شخصی بود
«تايتانيک»، نگين عشق در سينما
روحاني: اسرائيل برخي رهبران غربي را گروگان گرفته است
ضررهاي انحصارطلبي يک سامانه به تيم سرخ
ايران، محور تقابل جهان اسلام با رژيم صهيونيستي
گزينه ادغام بانک‌ها روي ميز بانک مرکزي
از ترک تحصيل تا درخشش روي پرده سينما
حضور وزير اقتصاد براي پاسخگویی درباره حساب‌هاي قوه قضائيه
کابوس پرونده نيکولوفسکي در دوره شما بود آقاي دادکان
حکایت ائتلاف نامیمون ضدایرانی
احتمال افزايش زائران حج تمتع به 80 هزار نفر
عراقي‌ها، نگران از ترامپ
تسهيلات رونق توليد از ۱۵ هزار ميليارد تومان گذشت
تيم ملي، هواداران پرسپوليس را هم از دست مي‌دهد؟
آيا پاکستان از آغوش عربستان دل مي‌کند؟
کلماتی برای کودکان‌کار
اولويت دولت در سال 96، رفع موانع سرمايه‌گذاري است
ترامپ هيولا، خيلي هم بد نيست
اپرا؛ شکل تکامل‌یافته تعزیه
چرا من مي‌بارد
اروميه خسته بود
مردي که لغت‌هاي ما را معني کرد
متيس در بغداد به العبادي اطمينان داد
بدون شرح
به فردا نگاه کنيد
علم‌الهدي از خراسان تا خوزستان
اعتراض جمعي هنرمندان؛ با ياد فرهادي و عليه ترامپ
اقتصاد ايران در محاصره 6‌ بحران
آغاز کلاه‌قرمزي 96 از 30 اسفند
فضانورد و پروفسور به جای فیلمساز
قول خود به مردم خوزستان را عمل مي‌کنيم
ديپلماسي چندسطحي ايران با مصر
بازار گرم ميتينگ‌ها
درمان در ایران، تکیه‌زدن بر نیروی جادو
«خانه‌شهر»، تخريب نيم قرن خاطره مشترک
منظره‌سرايي پيشگامان مدرنيسم را ببينيد
نابرابری‌ها به انفجار رسیده‌اند
دستپاچگی اردوغان برای رسیدن به ترامپ
اقتصاد مقاومتی یعنی کالای ایرانی بخریم
ترامپ به‌دنبال برهم‌زدن دوستي ايران و روسيه است
ابرچالش‌هاي اقتصاد ايران در دوره پسانفتي
اقتصاد مقاومتي، ریاضتی نیست
ديوار خاکستري خوشحال
مهريه در برابر حق طلاق، شدني است؟
نمی‌دانیم کجا مقصر بوده‌ایم
شناسه خبر: 50464 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - 01:00
رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم
ترانه‌هاي نمايشنامه بيضايي و ترجمه احمد شاملو به روي صحنه مي‌رود

رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم

وقايع‌اتفاقيه: اگر بخواهيم اسم کساني را که هميشه به شرايط موجود نقد دارند را بنويسيم، بدون شک، محمد رحمانيان يکي از آنهاست؛ کارگردان تئاتري که يک فيلم تجربي در کارنامه‌اش دارد و در اين سال‌ها هم مدام کار به روي صحنه داشته است اما هميشه به شرايط موجود نقد دارد و مهم‌ترين مسئله‌اي که هميشه در گفت‌وگوهايش عنوان مي‌کند، ماجراي مميزي است. رحمانيان به‌دنبال اجراي تازه‌ترين کارش است و مي‌خواهد ترکيبي از نوشته‌هاي بهرام بيضايي و احمد شاملو را به روي صحنه ببرد. 
محمد رحمانيان درباره «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» گفت: نمايش با يک تک‌گويي يا سرود از «خاطرات هنرپيشه نقش دوم» بهرام بيضايي شروع شده و با ترجمه شعري از مارگوت بيکل با ترجمه احمد شاملو پايان مي‌يابد و در فاصله اين دو، جهان سياسي‌ها و جهاني که نياز به توضيح دارد، شرح داده مي‌شود. 
نشست خبري نمايش «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» با حضور محمد رحمانيان (نويسنده و کارگردان)، مهتاب نصيرپور و تعدادي از ۲۵ بازيگر اين نمايش برگزار شد. 
او این نمایش را سومين کار کارگاهي خود خواند و گفت: در مؤسسه کارنامه، نمايشنامه «سيگارکشيدن، سيگارنکشيدن» را با يک سال زحمت آماده کار کرديم اما با مميزي‌هاي بسيار زيادي از سوي مرکز هنرهاي نمايشي روبه‌رو شد؛ به‌طوري‌که از صد صفحه متن، روي 60 صفحه خط کشيده‌اند که عملا امکان نداشت اين نمايش ۲۴پرده‌اي اجرا شود. رحمانيان در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به تجربه «سينمانيمکت» به‌عنوان اولين فيلم سينمايي خود گفت: سينما براي من مانند تئا‌تر و داستان، يک مديوم است. «سينما نيمکت» درباره مفهوم دوبعدي و سه‌بعدي‌شدن بود و اينکه چطور از دل سينما مي‌توان يک تئا‌تر خلق کرد و براي اين ايده به نظرم رسيد سينما تنها مديوم روايت است. او در ادامه گفت: بعد از «سينمانيمکت» دو فيلمنامه ديگر را هم براي ساخت ارائه دادم که رد شد؛ احتمالا دارند من را تنبيه مي‌کنند اما نمي‌توانند چون مديران، ماندني نيستند و نمي‌توانند درباره سرنوشت يک هنرمند تصميم بگيرند. مي‌خواهم باز هم فيلم بسازم هرچند، با اين مديران نمي‌توانم؛ محمد رحمانيان عوض نمي‌شود اما اميدوارم مديران تصميم‌گير فعلي تغيير کنند. مهتاب نصيرپور نيز در اين نشست خاطرنشان کرد: بازيگراني که در اين کار ايفاي نقش مي‌کنند، هنرجوياني هستند که قبل از هر چيز ما را انتخاب کرده‌اند تا با ما کار کنند. او تصریح کرد: هنرجويان، مدت کوتاهي يعني دو ترم را با من سپري مي‌کنند و در اين کلاس‌ها فقط تربيت بازيگري نداريم بلکه براي ما مهم است که تجربه گروهي با همديگر داشته باشيم. نصيرپور تأکید کرد: معتقد هستم، فضاي تئا‌تر بسته است و به نيروهاي جوان و تازه‌کار، کمتر فضا داده مي‌شود اما در اين کار تلاش شده بازي بازيگران ديده شده و کارشان محک زده شود. «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» به نويسندگي و کارگرداني محمد رحمانيان با تهيه‌کنندگي مهتاب نصيرپور و با حضور ۲۵ بازيگر از هنرجويان، از ۲۱ تا ۳۰ دي در دو نوبت، ساعت 18:30 و 20:30 در تئا‌تر آفتاب به روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.