اپلیکیشین وقایع کانال تلگرام روزنامه ونافار
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
سرلشکر جعفري: دولت بدون تفنگ تسليم خواهد شد
هتاکان به رئيس‌جمهوري، عضو ستاد انتخاباتي کدام جناح هستند
مدح تفرقه
بحران تهران- رياض برنده ندارد
روايت شمخاني از نحوه تصميم‌گيري براي حمله موشکي به داعش
نقد ديپلماسي به عقلانيت نياز دارد
آتش به اختيار يعني کار فرهنگي خودجوش و تميز، نه بي‌قانوني
انتقام از رأي مردم يا دلواپسي پساانتخاباتي؟
مذاکره، اساس سياست خارجي ایران است
شايعه حذف فلسطين از کتب درسي
نظم جنسيتي، زنان را فرودست مي‌خواهد
خودسوزي با گوگرد 20 تا 100 کارگر را مصدوم کرد!
دیار رستم درگیر با دیو کم‌آبی
ارزشیابی دانشجو، تنها ابزار نظارت بر استادان
جدال هميشگي درختان با اره و آتش
اراده تک‌نرخي‌شدن ارز وجود ندارد
نئوليبراليسم اقتصادي با طعم سعودي
نشانه‌هاي رونق
بازگشت تورم دورقمي
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
اين بچه از پس اين شغل برمي‌آيد؟
بي‌توجهي جهان اسلام به فراخوان سعودي
آمريکايي‌ها چاره‌اي جز حمايت از کردهاي سوريه ندارند
فصل سخت عليپور؛ مبارزه مي‌کند يا مي‌رود؟
جذب ستاره زامبيا؛ مأموريت غير‌ممکن استقلال
«وحيد» ما را نگران نمي‌‌کند
نقره هادي‌پور، برنز حجي‌زواره و حذف ناباورانه عاشورزاده
رضاييان در استقلال، دژاگه در پرسپوليس
نگاره
نويسندگان مشهور از جين آستين مي‌گويند
هري ‌پاتر طوفان به راه انداخت
قلعه‌اي براي خنده‌هاي گمشده دوما
بحراني که به جرم بدل مي‌شود
اینها را ول کنيم به درد خودشان بميرند
فيلم کوتاه ايراني در مسير اسکار 2018
«76 دقيقه و 15 ثانيه با کيارستمي» در آمريکا
پخش «پرستاران» از نيمه تير
حسين عليزاده زمستان کنسرت مي‌دهد
رگ خواب تماشاگر دست ستاره‌ها
صحنه دست ستاره‌هاي سينما
اينها مرگ نيست، نفله‌شدن است
محکومیت عملیات تروریستی تهران و کابل
شأن نزول و نزول شأن رياست‌جمهوري
از معدن تا روز قدس
توسعه روابط بانکي تضمين مي‌شود
اصول‌گرايان با جريان‌هاي افراطي مرزبندي کنند
رأي، رأي شوراي‌عالي بود
تعليق يک‌ساله محدوديت‌ها کافي نيست
تعليق محدوديت‌هاي FATF، فرصتي براي ارتقاي روابط بانکي جهاني
بلیت ایران برد
تعيين تکليف سپرده‌ها تا سقف 50 ميليون تومان
ممنوعيت برگزاري کنسرت‌هاي مجيد درخشاني در شهرستان‌ها برداشته شد
کورش اسدي درگذشت
شیر خود تناولی است
وودي آلن رياست‌جمهوري ترامپ را دوران هرج‌ومرج خواند
پاهاي مشهورترين دوتارنواز خراسان از کار افتاد
زنگ اميد: ما هنوز زنده‌ايم!
دنيايشان زيباست
۲۵۶ ميليون زن بيوه در دنيا
رضاييان در استقلال، دژاگه در پرسپوليس
روايت شمخاني از نحوه تصميم‌گيري براي حمله موشکي به داعش
ارزشیابی دانشجو، تنها ابزار نظارت بر استادان
اينها مرگ نيست، نفله‌شدن است
انتقام از رأي مردم يا دلواپسي پساانتخاباتي؟
جدال هميشگي درختان با اره و آتش
دیار رستم درگیر با دیو کم‌آبی
مذاکره، اساس سياست خارجي ایران است
اینها را ول کنيم به درد خودشان بميرند
صحنه دست ستاره‌هاي سينما
بحراني که به جرم بدل مي‌شود
هري ‌پاتر طوفان به راه انداخت
مدح تفرقه
هتاکان به رئيس‌جمهوري، عضو ستاد انتخاباتي کدام جناح هستند
نئوليبراليسم اقتصادي با طعم سعودي
اراده تک‌نرخي‌شدن ارز وجود ندارد
خودسوزي با گوگرد 20 تا 100 کارگر را مصدوم کرد!
نظم جنسيتي، زنان را فرودست مي‌خواهد
بحران تهران- رياض برنده ندارد
آتش به اختيار يعني کار فرهنگي خودجوش و تميز، نه بي‌قانوني
بازگشت تورم دورقمي
نقد ديپلماسي به عقلانيت نياز دارد
اين بچه از پس اين شغل برمي‌آيد؟
آمريکايي‌ها چاره‌اي جز حمايت از کردهاي سوريه ندارند
سرلشکر جعفري: دولت بدون تفنگ تسليم خواهد شد
نشانه‌هاي رونق
نگاره
قلعه‌اي براي خنده‌هاي گمشده دوما
رگ خواب تماشاگر دست ستاره‌ها
نقره هادي‌پور، برنز حجي‌زواره و حذف ناباورانه عاشورزاده
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
آمريکاي لاتين از سياست ترامپ ناراضي است
بي‌توجهي جهان اسلام به فراخوان سعودي
پخش «پرستاران» از نيمه تير
شايعه حذف فلسطين از کتب درسي
جذب ستاره زامبيا؛ مأموريت غير‌ممکن استقلال
فصل سخت عليپور؛ مبارزه مي‌کند يا مي‌رود؟
«وحيد» ما را نگران نمي‌‌کند
«76 دقيقه و 15 ثانيه با کيارستمي» در آمريکا
حسين عليزاده زمستان کنسرت مي‌دهد
فيلم کوتاه ايراني در مسير اسکار 2018
نويسندگان مشهور از جين آستين مي‌گويند
شناسه خبر: 50464 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - 01:00
رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم
ترانه‌هاي نمايشنامه بيضايي و ترجمه احمد شاملو به روي صحنه مي‌رود

رحمانيان: مي‌خواهم فيلم بسازم اما با اين مديران نمي‌توانم

وقايع‌اتفاقيه: اگر بخواهيم اسم کساني را که هميشه به شرايط موجود نقد دارند را بنويسيم، بدون شک، محمد رحمانيان يکي از آنهاست؛ کارگردان تئاتري که يک فيلم تجربي در کارنامه‌اش دارد و در اين سال‌ها هم مدام کار به روي صحنه داشته است اما هميشه به شرايط موجود نقد دارد و مهم‌ترين مسئله‌اي که هميشه در گفت‌وگوهايش عنوان مي‌کند، ماجراي مميزي است. رحمانيان به‌دنبال اجراي تازه‌ترين کارش است و مي‌خواهد ترکيبي از نوشته‌هاي بهرام بيضايي و احمد شاملو را به روي صحنه ببرد. 
محمد رحمانيان درباره «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» گفت: نمايش با يک تک‌گويي يا سرود از «خاطرات هنرپيشه نقش دوم» بهرام بيضايي شروع شده و با ترجمه شعري از مارگوت بيکل با ترجمه احمد شاملو پايان مي‌يابد و در فاصله اين دو، جهان سياسي‌ها و جهاني که نياز به توضيح دارد، شرح داده مي‌شود. 
نشست خبري نمايش «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» با حضور محمد رحمانيان (نويسنده و کارگردان)، مهتاب نصيرپور و تعدادي از ۲۵ بازيگر اين نمايش برگزار شد. 
او این نمایش را سومين کار کارگاهي خود خواند و گفت: در مؤسسه کارنامه، نمايشنامه «سيگارکشيدن، سيگارنکشيدن» را با يک سال زحمت آماده کار کرديم اما با مميزي‌هاي بسيار زيادي از سوي مرکز هنرهاي نمايشي روبه‌رو شد؛ به‌طوري‌که از صد صفحه متن، روي 60 صفحه خط کشيده‌اند که عملا امکان نداشت اين نمايش ۲۴پرده‌اي اجرا شود. رحمانيان در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به تجربه «سينمانيمکت» به‌عنوان اولين فيلم سينمايي خود گفت: سينما براي من مانند تئا‌تر و داستان، يک مديوم است. «سينما نيمکت» درباره مفهوم دوبعدي و سه‌بعدي‌شدن بود و اينکه چطور از دل سينما مي‌توان يک تئا‌تر خلق کرد و براي اين ايده به نظرم رسيد سينما تنها مديوم روايت است. او در ادامه گفت: بعد از «سينمانيمکت» دو فيلمنامه ديگر را هم براي ساخت ارائه دادم که رد شد؛ احتمالا دارند من را تنبيه مي‌کنند اما نمي‌توانند چون مديران، ماندني نيستند و نمي‌توانند درباره سرنوشت يک هنرمند تصميم بگيرند. مي‌خواهم باز هم فيلم بسازم هرچند، با اين مديران نمي‌توانم؛ محمد رحمانيان عوض نمي‌شود اما اميدوارم مديران تصميم‌گير فعلي تغيير کنند. مهتاب نصيرپور نيز در اين نشست خاطرنشان کرد: بازيگراني که در اين کار ايفاي نقش مي‌کنند، هنرجوياني هستند که قبل از هر چيز ما را انتخاب کرده‌اند تا با ما کار کنند. او تصریح کرد: هنرجويان، مدت کوتاهي يعني دو ترم را با من سپري مي‌کنند و در اين کلاس‌ها فقط تربيت بازيگري نداريم بلکه براي ما مهم است که تجربه گروهي با همديگر داشته باشيم. نصيرپور تأکید کرد: معتقد هستم، فضاي تئا‌تر بسته است و به نيروهاي جوان و تازه‌کار، کمتر فضا داده مي‌شود اما در اين کار تلاش شده بازي بازيگران ديده شده و کارشان محک زده شود. «بيست نمايش کوتاه درباره سلفي» به نويسندگي و کارگرداني محمد رحمانيان با تهيه‌کنندگي مهتاب نصيرپور و با حضور ۲۵ بازيگر از هنرجويان، از ۲۱ تا ۳۰ دي در دو نوبت، ساعت 18:30 و 20:30 در تئا‌تر آفتاب به روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.