کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
ثبت نام مجدد سهام عدالت در نیمه دوم سال ۹۶
مجتمع پتروشیمی کردستان افتتاح شد
اعضای بدن جوان رامیانی نجات بخش زندگی هفت بیمار شد
نوروز را باید به نوروزگاه‌ها برد
امدادرسانی به بیش از ۲۵۰۰ متاثر از برف و کولاک و سیل
با خاموش کردن چراغ های اضافی یک ساعت به زمین فکر کنیم
جشن های نوروزی ویژه دانشجویان ایرانی در مالزی برگزار شد
193 اغذیه فروشی متخلف درطرح نوروزی تعطیل شد
اصولگرایان با لیست خدمت در انتخابات حاضر می‌شوند
عقب‌نشینی ترامپ از لایحه جنجالی بیمه درمانی
فهرست جاده‌های مسدود کشور در برف و باران
نرگس کلباسی تبرئه شد
سومین ایرباس پسابرجامی امروز وارد کشور می‌شود
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی کاندیدای شورای شهر شد
اسامی ۸۹ مصدوم تصادف زنجیره‌ای مشهد به تفکیک بیمارستان
تهران هويتي آميخته با طبيعت
نصف جهان، مرکز ردصلاحيت‌هاي انتخاباتي
در96 شگفت‌زده خواهيد شد!
تغيير و تحول در تاکسيراني
تأمین غذای بشر آینده با کمک ژنتیک
طليعه کامران از ميان ما رفت، درحالي‌که هيچگاه در ميان ما نبود
با آواز همايون شجريان و آهنگسازي سهراب پورناظري
بعضی مرگ‌ها غیرمنتظره است
آواز خوش هزاردستان
آقاي ترامپ تا‌به‌حال گرسنه بود‌ه‌اي؟
نوروز به 31 کشور جهان مي‌رود
بوي عيدي بوي توپ، بوي کاغذ رنگي
سال کنشگري در شبکه‌هاي اجتماعي
بهار؛ آسمان پابرهنه بر زمين
خودمان را سبک نکنيم
بدون شرح
دنبال‌کردن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، اولويت دولت در سال آينده است
امسال، سال گشايش‌ها بود؛ به فکر تفرقه نباشيم
تخريب‌ها عليه دولت، نتيجه معکوس دارد
ديده و شنيده شدن، بالاترين مطالبه فرهنگيان
چرا معلمان معترض هستند؟
سلب مالکيت از طبقه فرودست در مسائل آموزشي
اثر مستقيم بهبود وضعيت معلمان روي ميليون‌ها خانوار ايراني
بدون سورپرايز و با چند علامت سؤال!
خستگي، گل‌نزدن و باز هم نيمکت خالي!
عيدديدني به صرف گل و کري‌خواني!
10 فدراسيون مي‌تواند رئيس زن داشته باشد
سال را با قهرماني تمام کن
پیروزهای برجامي با «ديپلماسي لبخند»
منفورترين رئيس‌جمهوري دموکرات نزد جمهوري‌خواهان
راه پرفراز و نشیب قاهره برای نزدیکی به‌تهران
رشد توليد کارگاه‌هاي صنعتي 6,8 درصد شد
افزايش 1,4 درصدي بيکاري در سال 95
حداقل دریافتی کارگران، یک میلیون و 317 هزار تومان شد
گراني‌هاي رنگارنگ
بسياري از خوانندگان حتي در تلفظ فارسي مشکل دارند
بهترين نوروز، نوروزي بود که عاشق شدم
ایران، بهشتی ناشناخته
منوی بهاره ویدئو رسانه و بازار سینمای جهان
منوی بهاره تلویزیون
منوی بهاره کتاب
منوی بهاره آلبوم‌های موسیقی
منوی بهاره سینمای داخلی
کم‌حادثه‌ترين چهارشنبه‌سوري
برون‌سپاري 95 درصد خدمات بهزيستي!
شناسه خبر: 50478 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - 01:00
پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي

پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي

مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي، براي کسب‌وکارهاي بزرگ کاملا مبرهن است اما براي کسب‌ وکارهاي کوچک چطور؟ آيا آنها بر اهميت اين رسانه‌ها واقف هستند؟ در اين جستار کوتاه، سعي خواهيم کرد، پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي را براي انواع کسب‌وکارها برشماريم. اين مزيت‌ها براي کسب‌وکارهاي کوچک سودمندتر خواهند بود: 
1- بهبود رتبه جست‌وجو
گوگل در اين سال‌ها، چندين‌مرتبه نحوه دسترسي کاربران به نتايج جست‌وجو را عوض کرده است؛ در‌اين‌بين، از اهميت لينک‌ها و کلمات کليدي در هر دفعه از تغيير، بيشتر کاسته شده است. گوگل در اين بين به ارجاع‌هايي که به سايت‌ها داده مي‌شود، دقت کرده و براي آن در رده‌بندي خود ميزان تأثير بالايي قائل شده است؛ به‌گونه‌اي که اگر وبلاگ‌ها و سايت‌هاي پرنفوذ، يک سايت کسب‌وکار را مورد حمايت قرار ندهند، گوگل به‌راحتي از آن سايت چشم مي‌پوشد. حال در اين بين، گوگل هم‌ارز با سايت‌هاي بزرگ، براي شبکه‌هاي اجتماعي نيز اهميت قائل شده و ميزان پخش‌شدن و ارجاعات سايت از اين شبکه‌ها را از حيث تأثير، هم‌اندازه با سايت‌هاي معتبر دانسته است. درواقع، اگر کسب‌وکاري به يک رسانه معتبر دسترسي نداشته باشد، مي‌تواند شانس خود را در شبکه‌هاي اجتماعي جست‌وجو کند. 
2- توليد آگهي‌هاي پيش‌رونده
آگهي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي، همانند ديگر آگهي‌هاي سنتي از رسانه‌هاي ديداري و شنيداري نيستند. اين نوع آگهي‌ها مي‌توانند به موجي براي هر کسب‌وکار تبديل بشوند. براي ساختن اين موج خلاقيت، شناخت بازار و شناخت خوب مشتري از اهميت بالايي برخوردار است. اين موج، هر کسب‌وکاري را مي‌تواند به ساحل سودآوري برساند و آن را متحول کند. براي ساختن اين موج، شبکه‌هاي اجتماعي ابزار توانايي هستند. 
3- مخاطبان جديد
با حضور در شبکه‌هاي اجتماعي، اين فرصت نصيب کسب‌وکارها مي‌شود تا از مخاطبان جديد بهره ببرند؛ البته در برخورد با مخاطبان فعال در دنياي ديجيتال نبايد همانند مخاطبان سنتي رفتار کرد. براي يافتن مخاطبان جديد باید آگاهانه رفتار کرد و همواره از رفتار مخاطبان در شبکه‌هاي اجتماعي تحليل و تفسيري کرد؛ در غير‌اين صورت، شبکه‌هاي اجتماعي آن‌طور که بايد و شايد، منفعتي براي کسب‌وکار مدنظر نخواهند داشت. 
4- دليلي براي تغيير
شايد مردم از کسب‌وکاري مطلع باشند اما در هنگام نياز، آن نام را به ياد نياورند و به نزديک‌ترين برند براي رفع نياز مراجعه کنند. با حضور مستمر در شبکه‌هاي اجتماعي، شانس ديده‌شدن براي کسب‌وکارها افزايش مي‌يابد؛ البته فقط حضور مستمر، کافي نيست و بايد انواع روش‌ها را براي آنکه مشتري‌هاي بالفعل را به مشتري‌هاي بالقوه تبديل کرد، به‌کار بست. اين روش‌ها مي‌توانند بر مسائل اقتصادي يا اجتماعي (انسان‌دوستانه، سبک زندگي) تکيه داشته باشند؛ البته در اين بين نمي‌توان از نقش محتواي آگاهي‌دهنده نيز يادي نکرد. بيشتر اوقات، مشتري‌ها از جنس بهتر يا خدمت بهتر آگاه نيستند، محتوا مي‌تواند راه آشنايي مشتري با آن کالا يا خدمت باشد. شبکه‌هاي اجتماعي، مي‌توانند بهترين راه براي ايجاد دليلي براي تغيير رفتار مشتري‌ها نسبت به يک برند يا يک کسب‌وکار  باشند. 
5- اعتماد ايجاد کردند
زمانه عوض شده و راه ايجاد‌کردن اعتماد نيز عوض شده است. شبکه‌هاي اجتماعي با توجه به پيوندي که با مردم دارند، مي‌توانند به‌عنوان ابزاري مهم و تأثيرگذار راه ايجاد اعتماد صدساله را به حداقل برسانند؛ به‌شرط آنکه در استفاده از اين شبکه‌ها ثبات قدم وجود داشته باشد و از رفتارهاي مقطعي پرهيز شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.