کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
برجام، هديه‌اي براي نسل آينده
روحاني هسته‌اي
«برجام» کام ايرانيان را شيرين مي‌‌کند؟
برجام و صف‌بندی جدید سیاسی
هاشمی اپوزیسیون نبود؛ رکن انقلاب بود
برجام؛ روي خوش‌ جهان
روابط ايران و عربستان به کدام سو مي‌رود؟
ابراهيم جعفري: حامل پيام‌هاي شفاهي ميان ايران و عربستان بوده‌ام
گوچي آقاي گل در مسير تاريخ‌سازي
زبان بدن جباروف در جلسه با استقلالي‌ها
طارمي و مسلمان در سالن واليبال
هاشمي با تهديد و بدهي، از تيراندازي رفت
دوستي با پسر رئيس، ناجي معروف مي‌شود؟
700 هزار ميليارد تومان بدهي
مسکن مهر، مسکن اجتماعي شد
وابستگي ۸۹ درصد بنگاه‌ها به بانک‌ها
گوشه‌ای از دستاوردهای اقتصادی برجام
«مَن‌مَن»‌کردن‌ها، دستاوردهاي برجام را از بين مي‌برد
کسي چوب‌خط شهرداري را نمي‌شمارد
تهران، تهويه هواي خود را از دست داده است
مرهمي بر زخم‌هاي طرح تحول نظام سلامت
مشی نامعلوم، پیگیری ناکافی
وقایع یومیه
صداي خيال‌نگار در روزگار اسمارت‌فون
ابريشم‌بافان در پيله
دنياي تصوير جديد با پرونده «نارکوها»
مايکل مور و شماري از هاليوودي‌ها در صف راهپيمايي عليه ترامپ
حامد همايون، سفير مبارزه با سرطان شد
جلوه‌هاي ويژه «آباجان» کامل مي‌شود
مفهوم جديد اعتراض!
وقتي ناخودآگاه، آن را برمي‌داري
فرصت تازه برای جوانان
نگاه بخشنامه‌ای برای حل مسئله طلاق
اخطار درست نماينده مجلس براي مهار عملکرد جزيره‌اي در کاهش آسيب‌ها
حيوانات تالاب گاوخوني، اسير دست شکارچيان
سومين عامل مرگ‌ومير در کشور
قبرس در سوداي وحدت
نامه پناهنده فلسطيني به پناهنده سوري
ايران، برنده و عربستان، بازنده جنگ‌هاي خاورميانه
آن روزها، غذا هم خوشمزه‌تر بود
شاه ايران اوقاتش را چگونه سپري مي‌کرد
قهوه، چای، سماور و حمام برنجی
«ماست مختارالسلطنه‌س، مي‌بيني ماسته، مي‌خري دوغه، مي‌خوري آبه!»
عدسي‌فروشي
لبوفروشي
فساد اداری
پيش‌بيني اقتصاد ايران: بيم‌ها و ترديدها
انتظار براي آب‌شدن يخ‌ها بين ايران و اعراب
هاشمي در حيات و ممات، مظلوم بود
چرا سياست‌هاي اقتصادي به ضد خود تبديل شد؟
تقابل تندروها و عراقچي در قاب تلويزيون
رئیس جمهور زن؛ آری یا نه؟
انتخابي سخت براي جايگزين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
اصول‌گرايان ديگر پيروز انتخابات رياست‌جمهوري نخواهند شد
هاشمي‌رفسنجاني، طراح منطقه‌گرايي متوازن بود
نشست آستانه، بحران سوريه را حل مي‌کند؟
شانتاژ ترامپیون عليه برجام
رحماني: پولي که از استقلال گرفتم زهرمارم شد
حاج‌محمدي: نيمکت‌نشيني‌ام فني نيست
قرارداد جپاروف و استقلال 800 هزار دلار است؟
سردار فراجناحي
هاشمي در حيات و ممات، مظلوم بود
فحاشي‌هاي سعيد معروف پاياني ندارد؟
«مردمصلحت»که می‌شود
فرماندار دزفول: پرونده اخلاقي داشته‌اند
انتخابي سخت براي جايگزين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
رئیس جمهور زن؛ آری یا نه؟
گوچي آقاي گل در مسير تاريخ‌سازي
مربای تلخ مسکن
هزينه ساخت بزرگراه صدر، ناگهان سه‌برابر شد
چرا 12 سال پيش نمي‌گفتيد هاشمي يار انقلاب و رهبري‌ است؟
تقابل تندروها و عراقچي در قاب تلويزيون
اصول‌گرايان ديگر پيروز انتخابات رياست‌جمهوري نخواهند شد
هويتي پشت قاب شهر
تالاب‌ها احيا مي‌شوند، جنگل‌ها نفس مي‌کشند
هاشمی اپوزیسیون نبود؛ رکن انقلاب بود
مجمع گره‌گشايي از مشکلات نظام
سينماي پوست‌کنده با طعم گيلاس
آن روزها، غذا هم خوشمزه‌تر بود
نگاه بخشنامه‌ای برای حل مسئله طلاق
تمجيد فراستي از فيلم «لاک قرمز»
۱۰۰ دستاورد برجام از زبان «حميد بعيدي‌نژاد»
دلبسته اين آب و خاکم؛ ويرانش نکنيد
محیط زیست براي کسي مهم نيست
سلفی با آنچه ندیده‌بودیم
پل تاريخي ۱۷۰۰‌ساله دزفول در آستانه مرگ
پيش‌بيني اقتصاد ايران: بيم‌ها و ترديدها
برجام؛ روي خوش‌ جهان
زندگي و کار در سايه آرزوهاي محال
کيک‌ زنگ تفريح براي صميميت در بزرگسالي
ژیوان گاسپاریان، ساری‌گلین و خاطره حسین‌علیزاده
دوستي با پسر رئيس، ناجي معروف مي‌شود؟
انتظار براي آب‌شدن يخ‌ها بين ايران و اعراب
شانتاژ ترامپیون عليه برجام
جهانگیری: امور جامعه بدون زنان قابل رفع‌و رجوع نیست
«مادرکشي»، کشتار آب است
فقر حرکتي دختران از حضورشان در ورزشگاه‌ها مهم‌تر است
نشست آستانه، بحران سوريه را حل مي‌کند؟
در فصلِ بد اکران، فيلم‌ها خوب مي‌فروشند
مفهوم جديد اعتراض!
گوشه‌ای از دستاوردهای اقتصادی برجام
مشی نامعلوم، پیگیری ناکافی
سومين عامل مرگ‌ومير در کشور
کسي چوب‌خط شهرداري را نمي‌شمارد
روابط ايران و عربستان به کدام سو مي‌رود؟
نفوذ ايران در سوريه بيشتر از روسيه است
روحاني هسته‌اي
صداي خيال‌نگار در روزگار اسمارت‌فون
«مَن‌مَن»‌کردن‌ها، دستاوردهاي برجام را از بين مي‌برد
تماشاي اعدام از سکو‌هاي استاديوم
فقدان ميانجيگر اصلاحات
چرا سياست‌هاي اقتصادي به ضد خود تبديل شد؟
«ماست مختارالسلطنه‌س، مي‌بيني ماسته، مي‌خري دوغه، مي‌خوري آبه!»
وقتي ناخودآگاه، آن را برمي‌داري
حل بحران سوريه، کليد مشکلات خاورميانه
سنگيني تورم تک‌رقمي در سبد خريد مردم
هانيبال قذافي: جلود، امام موسي‌صدر را ربود، نه پدرم
از کتاب دوري کنيد
«برجام» کام ايرانيان را شيرين مي‌‌کند؟
برجام، هديه‌اي براي نسل آينده
شناسه خبر: 50478 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - 01:00
پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي

پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي

مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي، براي کسب‌وکارهاي بزرگ کاملا مبرهن است اما براي کسب‌ وکارهاي کوچک چطور؟ آيا آنها بر اهميت اين رسانه‌ها واقف هستند؟ در اين جستار کوتاه، سعي خواهيم کرد، پنج مزيت کار با رسانه‌هاي اجتماعي را براي انواع کسب‌وکارها برشماريم. اين مزيت‌ها براي کسب‌وکارهاي کوچک سودمندتر خواهند بود: 
1- بهبود رتبه جست‌وجو
گوگل در اين سال‌ها، چندين‌مرتبه نحوه دسترسي کاربران به نتايج جست‌وجو را عوض کرده است؛ در‌اين‌بين، از اهميت لينک‌ها و کلمات کليدي در هر دفعه از تغيير، بيشتر کاسته شده است. گوگل در اين بين به ارجاع‌هايي که به سايت‌ها داده مي‌شود، دقت کرده و براي آن در رده‌بندي خود ميزان تأثير بالايي قائل شده است؛ به‌گونه‌اي که اگر وبلاگ‌ها و سايت‌هاي پرنفوذ، يک سايت کسب‌وکار را مورد حمايت قرار ندهند، گوگل به‌راحتي از آن سايت چشم مي‌پوشد. حال در اين بين، گوگل هم‌ارز با سايت‌هاي بزرگ، براي شبکه‌هاي اجتماعي نيز اهميت قائل شده و ميزان پخش‌شدن و ارجاعات سايت از اين شبکه‌ها را از حيث تأثير، هم‌اندازه با سايت‌هاي معتبر دانسته است. درواقع، اگر کسب‌وکاري به يک رسانه معتبر دسترسي نداشته باشد، مي‌تواند شانس خود را در شبکه‌هاي اجتماعي جست‌وجو کند. 
2- توليد آگهي‌هاي پيش‌رونده
آگهي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي، همانند ديگر آگهي‌هاي سنتي از رسانه‌هاي ديداري و شنيداري نيستند. اين نوع آگهي‌ها مي‌توانند به موجي براي هر کسب‌وکار تبديل بشوند. براي ساختن اين موج خلاقيت، شناخت بازار و شناخت خوب مشتري از اهميت بالايي برخوردار است. اين موج، هر کسب‌وکاري را مي‌تواند به ساحل سودآوري برساند و آن را متحول کند. براي ساختن اين موج، شبکه‌هاي اجتماعي ابزار توانايي هستند. 
3- مخاطبان جديد
با حضور در شبکه‌هاي اجتماعي، اين فرصت نصيب کسب‌وکارها مي‌شود تا از مخاطبان جديد بهره ببرند؛ البته در برخورد با مخاطبان فعال در دنياي ديجيتال نبايد همانند مخاطبان سنتي رفتار کرد. براي يافتن مخاطبان جديد باید آگاهانه رفتار کرد و همواره از رفتار مخاطبان در شبکه‌هاي اجتماعي تحليل و تفسيري کرد؛ در غير‌اين صورت، شبکه‌هاي اجتماعي آن‌طور که بايد و شايد، منفعتي براي کسب‌وکار مدنظر نخواهند داشت. 
4- دليلي براي تغيير
شايد مردم از کسب‌وکاري مطلع باشند اما در هنگام نياز، آن نام را به ياد نياورند و به نزديک‌ترين برند براي رفع نياز مراجعه کنند. با حضور مستمر در شبکه‌هاي اجتماعي، شانس ديده‌شدن براي کسب‌وکارها افزايش مي‌يابد؛ البته فقط حضور مستمر، کافي نيست و بايد انواع روش‌ها را براي آنکه مشتري‌هاي بالفعل را به مشتري‌هاي بالقوه تبديل کرد، به‌کار بست. اين روش‌ها مي‌توانند بر مسائل اقتصادي يا اجتماعي (انسان‌دوستانه، سبک زندگي) تکيه داشته باشند؛ البته در اين بين نمي‌توان از نقش محتواي آگاهي‌دهنده نيز يادي نکرد. بيشتر اوقات، مشتري‌ها از جنس بهتر يا خدمت بهتر آگاه نيستند، محتوا مي‌تواند راه آشنايي مشتري با آن کالا يا خدمت باشد. شبکه‌هاي اجتماعي، مي‌توانند بهترين راه براي ايجاد دليلي براي تغيير رفتار مشتري‌ها نسبت به يک برند يا يک کسب‌وکار  باشند. 
5- اعتماد ايجاد کردند
زمانه عوض شده و راه ايجاد‌کردن اعتماد نيز عوض شده است. شبکه‌هاي اجتماعي با توجه به پيوندي که با مردم دارند، مي‌توانند به‌عنوان ابزاري مهم و تأثيرگذار راه ايجاد اعتماد صدساله را به حداقل برسانند؛ به‌شرط آنکه در استفاده از اين شبکه‌ها ثبات قدم وجود داشته باشد و از رفتارهاي مقطعي پرهيز شود.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.