کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
پلاسکو حکايت مدرنيته ايراني است
نگاهي به 4 سطح فضاي سياسي ايران
جان دوباره نئوکان‌ها پس از روي‌کارآمدن ترامپ
شهروند- خبرنگار
اصلاح‌طلبان: شهرداري مقصر است؛ اصول‌گرايان: تذکر داده شد
آگهي براي دعوت
تکذیب‌ها، آواری بر اخبار پلاسکو
احیای روانی آتش‌به‌جان‌ها
کابوس پلاسکو وارد پنجمین روز شد
حکم اعدام به بابک زنجاني ابلاغ شد
اولتيماتوم به منصوريان نتيجه داد
پیروزی؛ واجب‌تر از نان شب
شماره 10 منم؛ يک زن، نه يک مرد
حالا فدرر و نادال را ببينيد
بنيامين نتانياهو از ترامپ درباره ايران چه مي‌خواهد؟
شگفت‌زده‌شان می‌کنیم
آستانه صلح
مادرم راه برگشت به خانه را مي‌داند
2 ثانيه براي يک کودک تنها
پوپوليسم بايد متوقف شود
ما بلد نيستيم با تو بجنگيم، خودت نيا
اولويت با کشتي‌هاي ايراني است
جشنواره گاف‌ها
«تصوير سال» تحت‌تأثير تصاوير «پلاسکو»
محمد رحمانيان: تئاتر نسبتي با محافظه‌کاري ندارد
بازيگران هاليوود در تظاهرات ضدترامپ
صرافی‌ها تا اسفند ساماندهی شوند
ورود نارنگي قاچاق پاکستان با قيمت کيلويي ۷ هزار تومان
بانک‌ها نمي‌توانند تسهيلات جديد بدهند
بسته حمايت از کسبه ساختمان پلاسکو نهايي شد
رقابت ايران و عربستان در موصل
تظاهرات ضدترامپ در نخستين روز کاري‌اش
نشست آستانه با تمرکز بر آتش‌بس
به بهبود روابط ايران و عربستان اميدوار باشيم؟
گلايه مديرعامل تراکتورسازي از ارسال نشدن پيامک به هواداران تيمش
عابديني: فوتبال ورشکسته به هر کاري تن مي‌دهد
گردنه‌ سامانه‌ها
رؤياي خيس
ترافیک
استعفايي براي اهرم فشار و غرامتي که بايد پرداخت شود
مردم عشق را مي‌فهمند
اين پيکره، ديگر توان داغ ندارد
سر ما چي اومده؟
همه تجهيزات جهاني‌ای که آتش‌نشان‌هاي پلاسکو نداشتند!
جان یک انسان قابل جبران نیست
اردوگاه‌هاي قرباني‌ساز
جان انسان سیری چند؟!
سومين جلسه کميته علمي کنفرانس مديريت يکپارچه شهري برگزار شد
حافظي: فقط 21,5 ميليارد داده‌اند
آوار بدهي و بيکاري
معماي پلاسکو، زيرآوار‌ماندگاني غير ‌از آتش‌نشانان
روحاني: ايمن‌سازي زندگي مردم، جزء حقوق شهروندي است
صادقي؛ نماينده بي‌پروا و پرحاشيه
مغايرت 5 مصوبه مجلس در برنامه ششم با سياست‌هاي کلي نظام
تهران در تقابل با رئيس‌جمهوري راسيست
تأسيس کميته دائم ضدايراني در اتحاديه عرب
مراقب رفقاي روس باشيد
منصوريان، غزل خداحافظي را در بندر مي‌خواند؟
چرا بارسا با مسي تمديد نمي‌کند؟
در فضاي احساسي قضاوت نکنيم
ایستاده در غبار
علي کجاست؟ مسعود را نديدي؟
من هم پلاسکو هستم
جز شرمندگي چيزي نداريم
پلاسکو؛ هويتي که دفن شد
روايتي عيني از لحظه سقوط پلاسکو
«طهرون» دلش شکست
5 بازي سخت فقط در 22 روز
آتش‌نشانان؛ قرباني مديريت غلط
ماجراي آتش‌سوزي و اميد عباسي
قلب بازار پوشاک تهران ايستاد
عصاره ایثار شهر
حماسه‌آفريني آتش‌نشان، شهيد جواد محمدي
شهادت، آخرين مأموريت آتش‌نشان فداکار، علي قانع
ايران و ترامپ به هم رسيدند
مردم عشق را مي‌فهمند
بو، بوی سوختگی است، آتش‌نشانی کمک! اما آتش‌نشان‌ها...
کارگران همچنان مشغول کارند!
قيمت‌ها ريخت
رأی دادگاه، مصر و عربستان را از هم دور کرد
جان انسان سیری چند؟!
ابراهيم در آتش
عيدي امسال کارگران، 1,6 تا 2,4 ميليون تومان
سياست ترامپ در قبال ايران مشخص نيست
پيش‌بيني کاهش 5 ميليوني قيمت خارجي‌ها
در برابر آتش
جزئيات حادثه ريزش تونل و شهادت مهدي حاجي‌پور
آن‌قدر Refresh کنيد تا باز شود!
اتحاد بي‌سابقه اما آسيب‌پذير ايران و روسيه
تهران در تقابل با رئيس‌جمهوري راسيست
مقصر احتمالی
برجام، پايان راهبرد تسليم و شکست ايران بود
وام مي‌دهيم، مرکز توليد موقت ايجاد مي‌کنيم
پنجشنبه سياه
لعنت به تهرانِ بدونِ تو
سبد کانديداهاي اصول‌گرا با يک زن کامل مي‌شود؟
خرق عادت
آوار بدهي و بيکاري
بيانيه پاياني براي مسلمانان روهينجا
معماي پلاسکو، زيرآوار‌ماندگاني غير ‌از آتش‌نشانان
جان یک انسان قابل جبران نیست
رستاک: آدم تلخي هستم
عبرت‌ها و عمل‌ها
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، شجاعت برگشتن از خطا را داشت
صدور دستور شروع انتخابات شوراها از ۲۵ اسفند
جامعه ورزش به ياد آتش‌نشانان
اين پيکره، ديگر توان داغ ندارد
کي‌روش: آفريقا براي من مثل خانه است
در فضاي احساسي قضاوت نکنيم
خاورميانه پس از اوباما
مالک ساکت
ترامپ در تهران به‌دنبال ترامپ ديگري مي‌گردد
بدون ستاره و کم‌هيجان
بزرگداشت غلامرضا موسوي در جشنواره فيلم فجر
صادقي؛ نماينده بي‌پروا و پرحاشيه
همه تجهيزات جهاني‌ای که آتش‌نشان‌هاي پلاسکو نداشتند!
مراقب رفقاي روس باشيد
شکست اوباما در سياست خارجي
کودکان کار در نمايش کودکان کار
برنج در دور گراني
شناسه خبر: 50625 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - 01:00
مُسکن ، مناسب آلودگي هوا نیست

مُسکن ، مناسب آلودگي هوا نیست

محمد درويش،مديرکل دفتر مشارکت‌هاي مردمي سازمان محيط زيست: چرا در کشورهايي که خود توليدکننده مدرن‌ترين و به‌روزترين خودروهاي جهان هستند، همچنان بيشترين فشار دولت، خودروگريزي و دوچرخه‌سواري است؟ چرا در پايتخت کشورهايي چون دانمارک، اتريش، هلند، انگليس و آلمان همه‌روزه شاهد افزايش شمار دوچرخه‌سوارها در مقايسه با خودروسوارها هستيم؟ چگونه است که آنها در فرايند کاهش آلودگي هوا، ترافيک و ناهنجاري‌هاي شنيداري، منتظر دولت نشده و از خود شروع کردند؟ 
همين چندي پيش بود که شهر سئول، پايتخت کره‌جنوبي به مارک‌روته، نخست‌وزير هلند که ٢٢٠ دوچرخه به پروژه دوچرخه‌سواري شهري پايتخت هديه داده بود، نشان شهروند افتخاري را اهدا کرد. 
روته در شهريور گذشته، در سومين روز از سفر چهار روزه خود به کره‌جنوبي، از سئول ديدن و با شهردار پايتخت، پارک وون سون براي مذاکره درباره سياست‌هاي محيط‌زيست‌گرايانه و توسعه پايدار شهر- پيش از آنکه مراسم اهدای نشان شهروند افتخاري به او برگزار شود- ملاقات کرد. اين نخستين سفر مارک روته به سئول پس از انتخاب او به‌عنوان نخست‌وزير در سال ٢٠١٠ و به‌دنبال بازديد شهردار پارک وون سون از هلند در مارس ٢٠١٤ است. 
دو شخصيت سرشناس ديگر در اين سفر، نخست‌وزير هلند را همراهي مي‌کردند: سرمربي تيم‌ملي فوتبال کره‌جنوبي، گاس هيدينک که پس از همراهي تيم فوتبال تا مرحله نيمه‌نهايي جام‌جهاني در سال ٢٠٠٢، نشان شهروند افتخاري سئول را دريافت کرده بود و ويني ماس، معمار مشهور هلندي که در برنامه بازسازي شهري، از جمله روگذر Seoul Station شرکت داشت.
پروژه کرايه دوچرخه در سئول، اکتبر سال گذشته براي کمک به بار سنگين رفت‌وآمد و همچنين کاهش آلودگي هوا به اجرا گذاشته شد. اين دوچرخه‌ها به رنگ‌هاي ملي کشور هلند رنگ‌آميزي مي‌شوند تا همبستگي دو کشور را به نمايش بگذارند. مراسم اهدای دوچرخه‌ها در برابر کتابخانه متروپوليتن سئول برگزار شد. 
اين دوچرخه‌ها ماه گذشته به پنج هزار و ٦٠٠ نمونه ديگر در شهر پيوستند تا در اختيار مردم قرار بگيرند. يکي از مسئولان بخش سياست دوچرخه‌سواري در سئول به روزنامه تايمز از ابراز توجه عميق نخست‌وزير هلند به برنامه دوچرخه‌سواري در سئول اشاره کرده و گفت: «هلند شهرت دارد که شمار دوچرخه‌هایش از تعداد ساکنانش سبقت گرفته، نخستين کشوري است که به پروژه دوچرخه‌سواري کره‌جنوبي کمک مي‌کند.»
خواننده عزيز روزنامه وزين «وقايع‌اتفاقيه»! 
شما چه فکر مي‌کنيد؟ چرا در کشوري که توليدات خودروی آن، نيمي از بازار جهاني را تصاحب کرده و مصرف سوختش به‌طور متوسط چهار ليتر در صد کيلومتر بوده، باز هم سياست اصلي روي‌آوردن به دوچرخه است؟ همان دوچرخه‌اي که در اين سوي آب، برخي از محافل متوهم، آن را مشکوک مي‌نگرند! به نظر مي‌رسد راه رهايي واقعي از عقوبت آلودگي هوا و ترافيک، مشارکت همه نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و مديران ارشد کشور است وگرنه همچنان زمان را در پاي مصلحت‌انديشي‌هاي افيوني تباه مي‌کنيم.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.