کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
برجام، هديه‌اي براي نسل آينده
روحاني هسته‌اي
«برجام» کام ايرانيان را شيرين مي‌‌کند؟
برجام و صف‌بندی جدید سیاسی
هاشمی اپوزیسیون نبود؛ رکن انقلاب بود
برجام؛ روي خوش‌ جهان
روابط ايران و عربستان به کدام سو مي‌رود؟
ابراهيم جعفري: حامل پيام‌هاي شفاهي ميان ايران و عربستان بوده‌ام
گوچي آقاي گل در مسير تاريخ‌سازي
زبان بدن جباروف در جلسه با استقلالي‌ها
طارمي و مسلمان در سالن واليبال
هاشمي با تهديد و بدهي، از تيراندازي رفت
دوستي با پسر رئيس، ناجي معروف مي‌شود؟
700 هزار ميليارد تومان بدهي
مسکن مهر، مسکن اجتماعي شد
وابستگي ۸۹ درصد بنگاه‌ها به بانک‌ها
گوشه‌ای از دستاوردهای اقتصادی برجام
«مَن‌مَن»‌کردن‌ها، دستاوردهاي برجام را از بين مي‌برد
کسي چوب‌خط شهرداري را نمي‌شمارد
تهران، تهويه هواي خود را از دست داده است
مرهمي بر زخم‌هاي طرح تحول نظام سلامت
مشی نامعلوم، پیگیری ناکافی
وقایع یومیه
صداي خيال‌نگار در روزگار اسمارت‌فون
ابريشم‌بافان در پيله
دنياي تصوير جديد با پرونده «نارکوها»
مايکل مور و شماري از هاليوودي‌ها در صف راهپيمايي عليه ترامپ
حامد همايون، سفير مبارزه با سرطان شد
جلوه‌هاي ويژه «آباجان» کامل مي‌شود
مفهوم جديد اعتراض!
وقتي ناخودآگاه، آن را برمي‌داري
فرصت تازه برای جوانان
نگاه بخشنامه‌ای برای حل مسئله طلاق
اخطار درست نماينده مجلس براي مهار عملکرد جزيره‌اي در کاهش آسيب‌ها
حيوانات تالاب گاوخوني، اسير دست شکارچيان
سومين عامل مرگ‌ومير در کشور
قبرس در سوداي وحدت
نامه پناهنده فلسطيني به پناهنده سوري
ايران، برنده و عربستان، بازنده جنگ‌هاي خاورميانه
آن روزها، غذا هم خوشمزه‌تر بود
شاه ايران اوقاتش را چگونه سپري مي‌کرد
قهوه، چای، سماور و حمام برنجی
«ماست مختارالسلطنه‌س، مي‌بيني ماسته، مي‌خري دوغه، مي‌خوري آبه!»
عدسي‌فروشي
لبوفروشي
فساد اداری
پيش‌بيني اقتصاد ايران: بيم‌ها و ترديدها
انتظار براي آب‌شدن يخ‌ها بين ايران و اعراب
هاشمي در حيات و ممات، مظلوم بود
چرا سياست‌هاي اقتصادي به ضد خود تبديل شد؟
تقابل تندروها و عراقچي در قاب تلويزيون
رئیس جمهور زن؛ آری یا نه؟
انتخابي سخت براي جايگزين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
اصول‌گرايان ديگر پيروز انتخابات رياست‌جمهوري نخواهند شد
هاشمي‌رفسنجاني، طراح منطقه‌گرايي متوازن بود
نشست آستانه، بحران سوريه را حل مي‌کند؟
شانتاژ ترامپیون عليه برجام
رحماني: پولي که از استقلال گرفتم زهرمارم شد
حاج‌محمدي: نيمکت‌نشيني‌ام فني نيست
قرارداد جپاروف و استقلال 800 هزار دلار است؟
سردار فراجناحي
هاشمي در حيات و ممات، مظلوم بود
فحاشي‌هاي سعيد معروف پاياني ندارد؟
«مردمصلحت»که می‌شود
فرماندار دزفول: پرونده اخلاقي داشته‌اند
انتخابي سخت براي جايگزين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني
رئیس جمهور زن؛ آری یا نه؟
گوچي آقاي گل در مسير تاريخ‌سازي
مربای تلخ مسکن
هزينه ساخت بزرگراه صدر، ناگهان سه‌برابر شد
چرا 12 سال پيش نمي‌گفتيد هاشمي يار انقلاب و رهبري‌ است؟
تقابل تندروها و عراقچي در قاب تلويزيون
اصول‌گرايان ديگر پيروز انتخابات رياست‌جمهوري نخواهند شد
هويتي پشت قاب شهر
تالاب‌ها احيا مي‌شوند، جنگل‌ها نفس مي‌کشند
هاشمی اپوزیسیون نبود؛ رکن انقلاب بود
مجمع گره‌گشايي از مشکلات نظام
سينماي پوست‌کنده با طعم گيلاس
آن روزها، غذا هم خوشمزه‌تر بود
نگاه بخشنامه‌ای برای حل مسئله طلاق
تمجيد فراستي از فيلم «لاک قرمز»
۱۰۰ دستاورد برجام از زبان «حميد بعيدي‌نژاد»
دلبسته اين آب و خاکم؛ ويرانش نکنيد
محیط زیست براي کسي مهم نيست
سلفی با آنچه ندیده‌بودیم
پل تاريخي ۱۷۰۰‌ساله دزفول در آستانه مرگ
برجام؛ روي خوش‌ جهان
پيش‌بيني اقتصاد ايران: بيم‌ها و ترديدها
زندگي و کار در سايه آرزوهاي محال
کيک‌ زنگ تفريح براي صميميت در بزرگسالي
ژیوان گاسپاریان، ساری‌گلین و خاطره حسین‌علیزاده
دوستي با پسر رئيس، ناجي معروف مي‌شود؟
انتظار براي آب‌شدن يخ‌ها بين ايران و اعراب
شانتاژ ترامپیون عليه برجام
جهانگیری: امور جامعه بدون زنان قابل رفع‌و رجوع نیست
«مادرکشي»، کشتار آب است
فقر حرکتي دختران از حضورشان در ورزشگاه‌ها مهم‌تر است
نشست آستانه، بحران سوريه را حل مي‌کند؟
در فصلِ بد اکران، فيلم‌ها خوب مي‌فروشند
مفهوم جديد اعتراض!
سومين عامل مرگ‌ومير در کشور
گوشه‌ای از دستاوردهای اقتصادی برجام
مشی نامعلوم، پیگیری ناکافی
کسي چوب‌خط شهرداري را نمي‌شمارد
روابط ايران و عربستان به کدام سو مي‌رود؟
نفوذ ايران در سوريه بيشتر از روسيه است
روحاني هسته‌اي
صداي خيال‌نگار در روزگار اسمارت‌فون
«مَن‌مَن»‌کردن‌ها، دستاوردهاي برجام را از بين مي‌برد
تماشاي اعدام از سکو‌هاي استاديوم
فقدان ميانجيگر اصلاحات
چرا سياست‌هاي اقتصادي به ضد خود تبديل شد؟
«ماست مختارالسلطنه‌س، مي‌بيني ماسته، مي‌خري دوغه، مي‌خوري آبه!»
وقتي ناخودآگاه، آن را برمي‌داري
حل بحران سوريه، کليد مشکلات خاورميانه
سنگيني تورم تک‌رقمي در سبد خريد مردم
هانيبال قذافي: جلود، امام موسي‌صدر را ربود، نه پدرم
از کتاب دوري کنيد
«برجام» کام ايرانيان را شيرين مي‌‌کند؟
برجام، هديه‌اي براي نسل آينده
شناسه خبر: 50643 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - 01:00
از عاشقانه‌اي متفاوت تا فيلم دفاع مقدسي در «چشم‌انداز» فجر

از عاشقانه‌اي متفاوت تا فيلم دفاع مقدسي در «چشم‌انداز» فجر

وقايع‌اتفاقيه: با اضافه‌شدن پنج فيلم ديگر به بخش مسابقه سينماي ايران سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر، 33 فيلم اين بخش کامل شد. به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، «آباجان» به کارگرداني و تهيه‌کنندگي هاتف عليمرداني، «فصل نرگس» به کارگرداني نگار آذربايجاني و تهيه‌کنندگي سحر صباغ‌سرشت، «خوب، بد، جلف» به کارگرداني پيمان قاسمخاني و تهيه‌کنندگي محسن چگيني و عبدالله اسکندري، خانه (ائو) به کارگرداني و تهيه‌کنندگي اصغر يوسفي‌نژاد و «کوپال» به کارگرداني و تهيه‌کنندگي کاظم ملایي به‌عنوان پنج فيلم نهايي راه‌يافته به بخش سوداي سيمرغ سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر معرفي شدند. بخش چشم‌انداز سينماي ايران در سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر در شرايطي با 44 فيلم و حداکثر ظرفيت قيدشده در فراخوان تکميل شده که حميد نعمت‌الله، تنها کارگرداني است که دو فيلم را در مقام کارگردان در جشنواره دارد. در زير، مروري داريم بر فيلم‌هاي بخش چشم‌انداز سي‌وپنجمين جشنواره فيلم فجر: 
دعوتنامه
مهرداد فريد، کارگردان و تهيه‌کننده، در «دعوتنامه» داستان جيب‌بري را روايت مي‌کند که با زدن جيب زائران در حرم امام‌رضا(ع) روزگار مي‌گذراند اما پس از چندي از کرده‌ خود پشيمان مي‌شود. 
در اين فيلم که گفته مي‌شود برخلاف انتظار، ماهيت طنز ندارد، ميترا حجار، شقايق فراهاني و حميدرضا آذرنگ بازي کرده‌اند. 
آزاد به قيد شرط
جديدترين ساخته حسين شهابي که تهيه‌کنندگي و نويسندگي آن را نيز برعهده دارد، به معضلات اجتماعي زندانيان آزادشده پس از دوران حبس طولاني مي‌پردازد. امير جعفري، ليلا اوتادي، شقايق فراهاني، ديبا زاهدي، امير دلاوري، رامين راستاد، شکرخدا گودرزي، امير دژاکام و سيامک احصايي جمعي از بازيگران اين فيلم هستند. 
اشنوگل
اين فيلم که ابتدا «چهل مرواريد» نام داشت، به کارگرداني هادي حاجتمند و علي سليماني‌سرندي و تهيه‌کنندگي ابراهيم اصغري ساخته شده و در آن بازيگراني همچون برزو ارجمند، ماهچهره خليلي، کاوه سماک‌باشي، رحيم نوروزي، محمد عفراوي، محمد دلگشا، محمدرضا اربابي، مصطفي نصيري، علي عبادي، لويک زاکاريان، هاشم مسعودي و مرضيه شاملو نقش‌آفريني کرده‌اند. در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: «يونس که به‌عنوان فرمانده گردان غواصان، سه شب قبل از عمليات در منطقه عملياتي مفقودالاثر شده است، حالا پس از 30 سال اطلاعاتي به‌دست مي‌آيد که نشان مي‌دهد احتمالا يونس زنده است و در آن زمان به‌واسطه منافقان با دشمن همکاري کرده است.»
امپراتور جهنم
يکي ديگر از فيلم‌هاي پذيرفته‌شده در بخش چشم‌انداز جشنواره فيلم فجر «امپراتور جهنم» تازه‌ترين ساخته پرويز شيخ طادي است که محمد خزاعي، يکي از دبيران قبلي جشنواره فيلم فجر آن را تهيه‌ کرده است. بخشي از اين فيلم با نام قبلي «سفر اسماعيل» در لوکيشني واقع در سعادت‌آباد و نيز شهر گرگان فيلمبرداري شده است. علي نصيريان، عليرام نورايي و فرخ نعمتي بازيگران اصلي تازه‌ترين فيلم پرويز شيخ‌طادي هستند که داستاني از عواطف لطيف کودکان سرزمينمان را با ديدگاهي دراماتيک و متفاوت از فرهنگ عاشوراي حسيني به تصوير مي‌کشد. 
ايستگاه اتمسفر
يکي از فيلم‌‌اولي‌هاي جشنواره فجر امسال «ايستگاه اتمسفر» به‌عنوان محصولي از مؤسسه تصوير شهر به کارگرداني مهدي جعفري و تهيه‌کنندگي عليرضا قاسم‌خان است که محسن کيايي و رؤيا افشار در آن بازي کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتمسفر، هواي زمين را دارد و ما هواي همديگر را... . اين فيلم به کارگرداني اسماعيل ميهن‌دوست با نام قبلي «تقصير من نيست» در جشنواره امسال نمايش داده مي‌شود. پريوش نظريه، آتش تقي‌پور با حضور افتخاري مهتاب کرامتي، رضا کيانيان، ويشکا آسايش، باران کوثري، مهوش افشارپناه و... بازيگران دیگر اين فيلم هستند. 
تروماي سرخ
«تروماي سرخ» قصه‌اي عاشقانه در بستر يک سفر شهري در تهران است که در اين سفر شاهد تلاش شخصيت اصلي فيلم «پريوش نظريه» براي برقراري تعادل بين چهار بعد شخصيتي زن «معشوقه، مادر، آمازون و مادونا» هستيم. 
خانه ديگري
«خانه ديگري» به نويسندگي و کارگرداني بهنوش صادقي و با مضموني اجتماعي، داستان زندگي «مرجان» را روايت مي‌کند که بايد در مدت 10 روز، پولي را براي پدرش تهيه کند. او در اين مسير با موانعي روبه‌رو مي‌شود که زندگي زناشويي‌اش را نيز تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. گوهر خيرانديش، ليلا زارع، پژمان بازغي، ناصر هاشمي، عليرضا جعفري، متين ستوده، روشنک گرامي، رابعه مدني، پيمان يونسي و اميرجمشيد صادقي بازيگران اصلي اين فيلم هستند. 
ماجان
اين فيلم به کارگرداني مريم دوستي و تهيه‌کنندگي سعيد سعدي، نگاهي به وقايع پس از دفاع مقدس دارد و داستان چند خانواده را روايت مي‌کند که در نقطه مشترکي به يکديگر مي‌رسند و دراين‌ميان عشق گمشده‌اي پيدا مي‌شود و درواقع، اين فيلم، تجليلي از شهداي جاويدالاثر خواهد بود. 
يادم تو را فراموش
يکي از فيلم‌هاي جديد ساخته‌شده به‌وسیله علي عطشاني «يادم تو را فراموش» است که حسين ياري، ميترا حجار، ماه‌چهره خليلي، مازيار فلاحي، آزاده مهدي‌زاده، بيتا عطشاني و غزل يگانگي از بازيگران آن هستند. در اين فيلم، مازيار فلاحي، خواننده پاپ علاوه‌بر بازي در نقش خودش، موسيقي متن فيلم و قطعه‌اي با عنوان «يادم تو رو فراموش» را هم خوانده است. به گفته عطشاني، اين فيلم سينمايي از فضاي عاشقانه و متفاوتي که کمتر در فيلم‌هاي امروز سينماي ايران ديده شده، برخوردار است. 
شعله‌ور
و اما آخرين فيلمي که در اين فهرست قرار دارد، «شعله‌ور» حميد نعمت‌الله بوده که البته «رگ خواب» اين فيلمساز در بخش سوداي سيمرغ هم پذيرفته شده است.در این فیلم بازيگراني همچون امين حيايي، دارا حيايي، زري خوشکام و پانته‌آ مهدي‌نيا در آن بازي کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «چيزي که بيش از همه‌ سختي‌ها و آشفتگي‌ها، ذهن و زندگي فريد را درگير و دچار فشار کرده، اين است که «عددي» نشده و اين احساس، همه‌ زندگي او را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.