اپلیکیشین وقایع کانال تلگرام روزنامه ونافار
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
صداي همه طيف‌ها را مي‌شنوم
توانايي فردو براي ازسرگيري غني‌سازي ۲۰ درصدي
توجه به انسان‌ها در شهرها مهم‌تر از ساخت پل و خيابان است
«راهنماي چپ زدن و گردش به راست»
مسائل شخصي افراد و موضوع حصر به مجمع تشخيص ارتباطي ندارد
ديپلماسي اقتصادی، ابزار تازه سياست خارجي
جوانگرايي نياز امروز اصلاح‌طلبان
پارازيت مجلس بر آزادي رسانه‌ها
مقصر رسانه‌ها نيستند
رد پاي انگليس در تمامي تحولات منطقه مشهود است
پایان شورا با سلفی‌های جدیدی
پيراهن شماره 10 مي‌رسد به سامان قدوس
قلب کشتي وسط تشک گرفت
بدون طلا ولي سربلند
يکساله 15 درصد؛ کوتاه‌مدت 10 درصد
نگاره
ترجمه علم نيست، عمل است
نقاشي‌ روي ديوار ترامپ
مثل اين است که در خلأ زندگي کني
خوانندگان دهه ۷۰ در تهران کنسرت مي‌دهند
عوايد فروش آلبوم براي حفاظت از يوز ايراني
اجراي قطعه قسمت نهم بدون محسن چاوشي
غافلگيريِ «همه مي‌دانند»
اعتراض کارگران «برهم زننده نظم عمومي» نبود
رنج نخواهيم برد؛ استفاده مي‌کنيم
اراده‌اي از سوي بنياد مستضعفان و وزارت راه وجود نداشت
قصور پزشکي شده پسرم قاتل نيست
شهردار جديد نصف جهان معرفي شد
آتش در باشت زبانه کشید
سفرهاي تاريخي وزيرنظام
بررسي سفرهاي مظفرالدين‌شاه به اروپا
سفرهاي ناصرالدين‌شاه به اروپا
کشمکش 4ساله ایران و عثمانی
گفت‌و‌گوی ميرزاتقي‌خان با فرنگیان
حج بزرگ‌ترين ظرفيت انساني و اسلامي براي حل مشکلات جهان اسلام است
قدر دلبستگي مردم به نظام را بدانيم
رضایت اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از مجلس
شهيد حججي، نمونه‌اي درخشان از رويش‌هاي انقلاب است
روحانی قدرت گفت و گو با 16 میلیون منتقد را دارد
براي اهداف جمهوري‌اسلامي ايران، برجام را امضا کرديم
ادغام معاونت‌هاي منطقه‌اي وزارت‌خارجه
هدف 60 میلیارد دلاری نفت
براي خودکشي راه‌هاي ارزان‌تري هم هست
اشتغال بدون رشد صنعتی؛ پوچ
«حميد صفت»هايي که قاتل مي‌شوند
سازمان میراث فرهنگی بازاری می‌شود؟
مقاومت دانشگاه‌ها در مقابل جذب زنان در هيأت‌هاي علمي
افزايش نرخ باسوادي در کهگيلويه‌وبويراحمد
ویلاسازی کابوس جدید زاینده‌رود
دزدان آپاچي‌سوار
چرا انتخاب وزير علوم به تأخير افتاد
امروز عليمنصور جايش را به اشتیليکه مي‌دهد؟
چهار وزن بدون طلا و نقره؛ عبدولي بدتر از همه
ايران از حضور استراليا در آسيا خوشحال باشد
پرسپوليس- الاهلي تا نيمه‌نهايي چيزي نمانده
اهداف سفر سرلشکر باقری به آنکارا
اروپايي‌ها براي مهار تروريسم به دنبال همکاري با تهران هستند
سريال عياري متوقف شد
اجراي «هري‌پاتر» و «دزدان دريايي کارائيب» در تالار وحدت
ببينيد که «محدوديت را به امکان» تبديل کرده‌ام
هدايت تحصيلي و انتخاب سرنوشت‌ساز
چرا اصول‌گرا ، اصلاح‌طلب مي‌کنيد؟
چسب هل براي همه
تله‌موش‌های تل‌آويو برای یوزهاي ايراني
روحانی قدرت گفت و گو با 16 میلیون منتقد را دارد
حق کنار مادر بودن
17 وزیر منهای بیطرف
ویلاسازی کابوس جدید زاینده‌رود
چرا انتخاب وزير علوم به تأخير افتاد
ولگرد موزه‌دار شد
حضور در ورزشگاه‌ها، تنها دغدغه زنان نيست
پرسپوليس- الاهلي تا نيمه‌نهايي چيزي نمانده
ادغام معاونت‌هاي منطقه‌اي وزارت‌خارجه
رضایت اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از مجلس
اشتغال بدون رشد صنعتی؛ پوچ
محافظان آموزش‌ديده براي قربانيان خاموش
شهر شعر و ادب کلیددار خود را شناخت
آتشي که خاموش نمي‌شود
ترجمه علم نيست، عمل است
سکان دستگاه ديپلماسي در دستان ظريف
کش ارز باز هم در می‌رود؟
خواننده معروف رپ به قتل اعتراف کرد
قبول داريم، اقتصاد از لبه پرتگاه عميق منحرف شده است
بارزاني: ايران بيش از هر کشوري در عراق نفوذ دارد
سازمان میراث فرهنگی بازاری می‌شود؟
هدف 60 میلیارد دلاری نفت
تأثير آزار کودکان بر بزهکار شدن آنها
نبرد اپراتورها بر سر پيراهن سرخابي‌ها
نرخ سود ثابت ماند
براي خودکشي راه‌هاي ارزان‌تري هم هست
سه گروهي که براي تصاحب دولت ترامپ تقلا مي‌کنند
ديگر به آنجا برنمي‌گردم
«حميد صفت»هايي که قاتل مي‌شوند
بهترين‌ها را معرفي کردم
سد‌سازي، سد راه بيطرف شد
نگاره
اهداف سفر سرلشکر باقری به آنکارا
قدر دلبستگي مردم به نظام را بدانيم
ديپلماسي اقتصادی، ابزار تازه سياست خارجي
حج بزرگ‌ترين ظرفيت انساني و اسلامي براي حل مشکلات جهان اسلام است
بدن دختر ۱۳ ساله، قابليت بارداري ندارد
سيدضياء هاشمي به وزارت نزدیک شد
دزدان آپاچي‌سوار
بهبود وضع موجود تنها راه‌حل مبارزه با داعش است
براي اهداف جمهوري‌اسلامي ايران، برجام را امضا کرديم
پارازيت مجلس بر آزادي رسانه‌ها
مهماني نويسندگان جهان در برلين
ظهر شنبه کنار رود روگا
سیر تکاملی پیکان دولوکس تا اتوماتیک
خاموشي آخرين کمدين دنياي مدرن
شهيد حججي، نمونه‌اي درخشان از رويش‌هاي انقلاب است
ورود اتومبيل به دارالخلافه
محمد معتمدي: رسانه ملي تنها سليقه عامه را دنبال مي‌کند
آب دهان شیطان
طرح‌هايي عليه فراموشي
وزير روي صندلي لرزان
ديدار با يار غار آمريکايي مائو
پايه‌ريزي حزب کمونيست چين
چهار وزن بدون طلا و نقره؛ عبدولي بدتر از همه
مقاومت دانشگاه‌ها در مقابل جذب زنان در هيأت‌هاي علمي
اعتماد به وقایع
شناسه خبر: 62368 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - 01:00
محمدرضا عرب‌خزائلي، برنده 30 ميليوني نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا»

محمدرضا عرب‌خزائلي، برنده 30 ميليوني نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا»

مراسم اهداي نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا» در تالار فرخي‌يزدي باغ‌موزه قصر برگزار شد و محمدرضا عرب‌خزائلي، نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا» را از آن خود کرد. در ابتداي اين مراسم پريسا پهلوان، مدير گالري ويستا و برگزار‌کننده اين جايزه هنري، درباره اين رخداد مي‌گويد: «اين جايزه همگام شده است با آغاز چهارمين سال فعاليت گالري ويستا. 10 سال پيش، فکر تأسيس گالري ويستا در ذهن من آغاز شد و بعد از طرح پرسش‌هاي متعدد، تلاش شد تا اين گالري، پاسخي به چرايي‌هايي باشد که درباره هنر معاصر پيش آمده است. ظهور نسل جديد هنرمندان و گسترش رسانه‌هاي جديد، نشان می‌دهد که با لحن و فضاي بصري جديدي روبه‌رو هستيم. چشم‌انداز جايزه ويستا اين بود که بتوانيم به ايده هنرمند در هنر معاصر و بر‌اساس فراخوان جايزه بدهيم.» به گفته او، هنرمندان بايد پروپوزال ارائه مي‌دادند و فرايندی طولاني طي شد تا در نهايت، 150 طرح به دبيرخانه رسيد که 110 طرح براي بانوان و باقي طرح‌ها براي آقايان بود. سن کمترين هنرمند حاضر، 22 سال و مسن‌ترين فرد، 57 سال بود و بيشتر طرح‌ها در زمينه چيدمان، نقاشي، ويدئوآرت ، عکس و ويدئوهاي ديگر: «اعتبار يک جايزه به هيأت داوران آن است.
از طرفي، گالري ويستا براي دوره‌هاي بعد مي‌خواهد دو نوع تقدير را پايه‌گذاري کند. يکی برای پيشکسوتاني که اولين‌گام را براي هنر معاصر گذاشتند و دومی برای افرادي که با نگاه ويژه در حوزه‌هاي مطبوعاتي و هنر معاصر تأثير گذاشتند. ما درحال‌حاضر به‌دنبال گسترش فضاي فيزيکي گالري ويستا هستيم و اميدواريم به‌واسطه اين جايزه، اين اتفاق نيز رخ بدهد.» بهنام کامراني، رئيس هيأت داوران اين جايزه نيز در ادامه اين مراسم گفت: «گالري درواقع يک بنگاه اقتصادي است و اينکه يک گالري به ايده اهميت داده و براي آن جايزه‌اي را در نظر گرفته است، به‌عنوان يک حامي در پيشرفت اجراي آثار هنري نيز تأثير‌گذار بوده و بايد از اين حرکت‌ها تشکر کرد.» در ادامه اين مراسم از کامبيز درم‌بخش، هنرمند پيشکسوت عرصه هنرهاي تجسمي به پاس فعاليت‌هاي گسترده هنري‌اش در طول سال گذشته تقدير شد. سپس با حضور اعضاي هيأت داوران، نشان ويستا به هفت ايده برتر اهدا شد، درسا اسدي، مهسا احسني، علي ميرزايي، هاوري دانش، عليرضا شهرياري، بيژن قاسمي، مهديه پازوکي، ترلان تبار، نازنين اعواني، مهديه کواکب‌پناه و محمدرضا عرب‌خزائلي این جوایز را از آن خود کردند. در ادامه و با حضور رضا بنفشه‌خواه و شهره سلطاني، بازيگران سينما و تلويزيون، نخستين جايزه هنر معاصر ويستا به مبلغ 30 ميليون تومان چک نقدي در وجه هنرمند به محمدرضا عرب‌خزائلي اهدا شد تا بتواند پروژه خود را براي نمايش‌دادن در گالري اجرايي کند. محمدرضا عرب‌خزائلي، متولد 1368، کارشناس ارشد تصويرسازي درباره اثر خود گفت: «اين کار چيدماني است که از دل يک روند کشاورزي در مازندران درآمده است. وقتي کودک بودم، پنبه‌کاري در شمال مازندران رواج داشت و من هم با آن درگير بودم. مردم روستا، پنبه‌هايي که جمع‌آوري شده بود را براي وزن‌شدن در کيسه‌اي به نام پنبه‌خِلال قرار مي‌دادند و اين گوني‌ها در جايي روي هم انباشته مي‌شد تا به فروش رسد. زماني که اين پنبه‌خلال‌ها روي هم انباشته مي‌شد، بيشتر مردم روستا دورهم جمع مي‌شدند و يک محيط بازي هم براي بچه‌ها ايجاد مي‌شد.
درک من از آن کار جدي، يک بازي و شادي بود و حالا با وجود اينکه کشت پنبه در مازندران متوقف شده اما اين تجربه در ذهن من باقي مانده و پرورش پيدا کرده تا به چيدماني تبديل شده است که اميدوارم روزي اجرا شود.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.