کانال تلگرام روزنامه جامعه پویا طراحی سایت
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
چرا دوباره روحاني؟
نارسايي‌ها را صادقانه بگوييد
نامزدها قول دهند نگاهشان به ملت است
انتقاد از برخوردهای سخت با نشریات دانشجویی
دورريز 30 درصد از مواد غذايي در ايران
دوران شعارهای پوچ، پایان یافته است
افزايش 20 برابري کارگزاري‌هاي بانک‌هاي ايراني در خارج از کشور
انتخابات در مزايده
۴۰۰ هزار کارگر ساختماني در دولت يازدهم بيمه شدند
رتبه شاخص تجارت ايران در سال 2017 ارتقا يافت
تصويب طرح از يارانه تا کارانه در شوراي‌عالي اشتغال
ترامپ تحريم‌ها را تعليق نکند، نقض صريح برجام است
گفت‌وگوي تمدن‌ها، راه مقابله با تهدیدهای جهانی
اردوغان پيروزي ما را دزديد
آيا برجام ديگري در انتظار منطقه است؟
مکرون، جوان شگفتی‌ساز
شام آخر آمريکا و روسيه در سوريه
کلاس درس پای تلویزیون
آنها فقط17 سال دارند
گذر از «فرق» و «فقر» خواسته اصلي معلمان است
کافه‌نشيني افسرده‌حالان
يادگارهاي يک عُمر نافرجام
تا وقتي قلبي بتپد
نيمه يک خورشيد طلايي
پرستش: از بچگي شبيه مسي بودم
جمشيد «نه» گفت
آزمون سومين گلزن برتر مسابقات انتخابي جام‌جهاني 2018
چرا برد 5 بر يک الوحده در مقابل الريان عجيب نيست؟
پیروزی بر الوحده؛ اميدواري به تباني نکردن رقبا
پيغام اسکورسيزي و امير نادري براي تولد کيارستمي
«خانه خدا» را شفاف ببينيد
نقي سيف‌جمالي درگذشت
آثار بهمن محصص و منير فرمانفرماييان، آثار گرانقيمت حراجي لندن
هيچ کاري نکردن بهتر است
فرمان بازنگري در قانون اساسي صادر شد
عمليات نظامي آمريکا در صحراي طبس‌ شکست خورد
چرا تهران پايتخت شد؟
آقاجري: فيلم آرشيو يک طرف را باز کرده است
چاقی
تخت‌گاز نواصول‌گرايان
فروختن تراکم، فروش حق مردم است
مردم در انتخابات شوراها از قوم‌گرايي پرهيز کنند
بلندمرتبه‌سازي در حريم گسل‌ها، ممنوع
تغییر با سرعت غیرمجاز
رد درخواست حکم حکومتي
گرايش سياسي، حقوق افراد را نقض نمي‌کند
ترکيه کردها را نديد اما ايران هميشه پاي آنها ايستاد
رامين رضاييان استقلالي مي‌شود؟
سوشا نه، آقاي اعتماد‌به‌نفس
لذتِ پس‌گرفتنِ صدرِ جدول در آسيا
بند بازی خطرناک برانکو در مسقط؛ صعود یا سقوط
در غياب ناصر تقوايي، «ناخدا خورشيد» جان گرفت
سامان مقدم سريال تاريخي مي‌سازد
انتشار اولين عکس «مأموريت غيرممکن۶»
ريزش ناگزير
احياي «وزارت بازرگاني» وارد فاز بررسي کارشناسي شد
35 بانک، شرکت و مؤسسه مالي اروپايي در راه تهران
نقاشی‌ها به یاری کودکان سرطانی رفتند
مي‌دانيد نصف مردم اين دنيا عاشق هستند؟
بلند کردن چند هندوانه با موبايل
گذر از «فرق» و «فقر» خواسته اصلي معلمان است
آقاجري: فيلم آرشيو يک طرف را باز کرده است
ترکيه کردها را نديد اما ايران هميشه پاي آنها ايستاد
پرستش: از بچگي شبيه مسي بودم
تخت‌گاز نواصول‌گرايان
ريزش ناگزير
سوشا نه، آقاي اعتماد‌به‌نفس
رد درخواست حکم حکومتي
فروختن تراکم، فروش حق مردم است
برون‌سپاري «خانه‌هاي امن» در دستور کار بهزيستي است
بلند کردن چند هندوانه با موبايل
مرسي مسيو بوبن
دل اردوغان برای احمدی‌نژاد تنگ شده است
بند بازی خطرناک برانکو در مسقط؛ صعود یا سقوط
پسري با پيپ، سونات مهتاب مي‌نوازد
وقتی عمو سبزی‌فروش اولین سرود ملی شد
کافه‌نشيني افسرده‌حالان
آواز کوچه‌باغي يا بيات تهران
گرايش سياسي، حقوق افراد را نقض نمي‌کند
شام آخر آمريکا و روسيه در سوريه
دورريز 30 درصد از مواد غذايي در ايران
۱۱ نفري که براي اليزه جنگیدند
مردم در انتخابات شوراها از قوم‌گرايي پرهيز کنند
چرا برد 5 بر يک الوحده در مقابل الريان عجيب نيست؟
چرا تهران پايتخت شد؟
انتخابات فرانسه در سايه تلاطمات امنيتي- سياسي
افزایش دستمزدها، تورم را جا گذاشت
لذتِ پس‌گرفتنِ صدرِ جدول در آسيا
انتشار اولين عکس «مأموريت غيرممکن۶»
تغییر با سرعت غیرمجاز
35 بانک، شرکت و مؤسسه مالي اروپايي در راه تهران
رامين رضاييان استقلالي مي‌شود؟
مرگ پای خانه‌های اصفهان نشسته است
افزايش 20 برابري کارگزاري‌هاي بانک‌هاي ايراني در خارج از کشور
چرا دوباره روحاني؟
نيمه يک خورشيد طلايي
پیروزی بر الوحده؛ اميدواري به تباني نکردن رقبا
نگاره
سامان مقدم سريال تاريخي مي‌سازد
آن روزها، رادیو با نفت روشن می‌شد
گفت‌وگوي تمدن‌ها، راه مقابله با تهدیدهای جهانی
تا وقتي قلبي بتپد
اعتماد به معلمان، لازمه اجرايي‌شدن مدرسه‌محوري
در غياب ناصر تقوايي، «ناخدا خورشيد» جان گرفت
کلاس درس پای تلویزیون
انتقاد از برخوردهای سخت با نشریات دانشجویی
دوران شعارهای پوچ، پایان یافته است
هيچ کاري نکردن بهتر است
قتل 2 ميليوني
«حرف مفت زدن» ممنوع
مي‌دانيد نصف مردم اين دنيا عاشق هستند؟
چرا عمارت، کلاه‌فرنگي نام گرفت؟
توليد صنعتي ايران 5 درصد از رکورد تاريخي بيشتر است
بلندمرتبه‌سازي در حريم گسل‌ها، ممنوع
احياي «وزارت بازرگاني» وارد فاز بررسي کارشناسي شد
ترامپ تحريم‌ها را تعليق نکند، نقض صريح برجام است
تصويب طرح از يارانه تا کارانه در شوراي‌عالي اشتغال
رتبه شاخص تجارت ايران در سال 2017 ارتقا يافت
مکرون، جوان شگفتی‌ساز
نقاشی‌ها به یاری کودکان سرطانی رفتند
شناسه خبر: 62368 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - 01:00
محمدرضا عرب‌خزائلي، برنده 30 ميليوني نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا»

محمدرضا عرب‌خزائلي، برنده 30 ميليوني نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا»

مراسم اهداي نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا» در تالار فرخي‌يزدي باغ‌موزه قصر برگزار شد و محمدرضا عرب‌خزائلي، نخستين جايزه هنر معاصر «ويستا» را از آن خود کرد. در ابتداي اين مراسم پريسا پهلوان، مدير گالري ويستا و برگزار‌کننده اين جايزه هنري، درباره اين رخداد مي‌گويد: «اين جايزه همگام شده است با آغاز چهارمين سال فعاليت گالري ويستا. 10 سال پيش، فکر تأسيس گالري ويستا در ذهن من آغاز شد و بعد از طرح پرسش‌هاي متعدد، تلاش شد تا اين گالري، پاسخي به چرايي‌هايي باشد که درباره هنر معاصر پيش آمده است. ظهور نسل جديد هنرمندان و گسترش رسانه‌هاي جديد، نشان می‌دهد که با لحن و فضاي بصري جديدي روبه‌رو هستيم. چشم‌انداز جايزه ويستا اين بود که بتوانيم به ايده هنرمند در هنر معاصر و بر‌اساس فراخوان جايزه بدهيم.» به گفته او، هنرمندان بايد پروپوزال ارائه مي‌دادند و فرايندی طولاني طي شد تا در نهايت، 150 طرح به دبيرخانه رسيد که 110 طرح براي بانوان و باقي طرح‌ها براي آقايان بود. سن کمترين هنرمند حاضر، 22 سال و مسن‌ترين فرد، 57 سال بود و بيشتر طرح‌ها در زمينه چيدمان، نقاشي، ويدئوآرت ، عکس و ويدئوهاي ديگر: «اعتبار يک جايزه به هيأت داوران آن است.
از طرفي، گالري ويستا براي دوره‌هاي بعد مي‌خواهد دو نوع تقدير را پايه‌گذاري کند. يکی برای پيشکسوتاني که اولين‌گام را براي هنر معاصر گذاشتند و دومی برای افرادي که با نگاه ويژه در حوزه‌هاي مطبوعاتي و هنر معاصر تأثير گذاشتند. ما درحال‌حاضر به‌دنبال گسترش فضاي فيزيکي گالري ويستا هستيم و اميدواريم به‌واسطه اين جايزه، اين اتفاق نيز رخ بدهد.» بهنام کامراني، رئيس هيأت داوران اين جايزه نيز در ادامه اين مراسم گفت: «گالري درواقع يک بنگاه اقتصادي است و اينکه يک گالري به ايده اهميت داده و براي آن جايزه‌اي را در نظر گرفته است، به‌عنوان يک حامي در پيشرفت اجراي آثار هنري نيز تأثير‌گذار بوده و بايد از اين حرکت‌ها تشکر کرد.» در ادامه اين مراسم از کامبيز درم‌بخش، هنرمند پيشکسوت عرصه هنرهاي تجسمي به پاس فعاليت‌هاي گسترده هنري‌اش در طول سال گذشته تقدير شد. سپس با حضور اعضاي هيأت داوران، نشان ويستا به هفت ايده برتر اهدا شد، درسا اسدي، مهسا احسني، علي ميرزايي، هاوري دانش، عليرضا شهرياري، بيژن قاسمي، مهديه پازوکي، ترلان تبار، نازنين اعواني، مهديه کواکب‌پناه و محمدرضا عرب‌خزائلي این جوایز را از آن خود کردند. در ادامه و با حضور رضا بنفشه‌خواه و شهره سلطاني، بازيگران سينما و تلويزيون، نخستين جايزه هنر معاصر ويستا به مبلغ 30 ميليون تومان چک نقدي در وجه هنرمند به محمدرضا عرب‌خزائلي اهدا شد تا بتواند پروژه خود را براي نمايش‌دادن در گالري اجرايي کند. محمدرضا عرب‌خزائلي، متولد 1368، کارشناس ارشد تصويرسازي درباره اثر خود گفت: «اين کار چيدماني است که از دل يک روند کشاورزي در مازندران درآمده است. وقتي کودک بودم، پنبه‌کاري در شمال مازندران رواج داشت و من هم با آن درگير بودم. مردم روستا، پنبه‌هايي که جمع‌آوري شده بود را براي وزن‌شدن در کيسه‌اي به نام پنبه‌خِلال قرار مي‌دادند و اين گوني‌ها در جايي روي هم انباشته مي‌شد تا به فروش رسد. زماني که اين پنبه‌خلال‌ها روي هم انباشته مي‌شد، بيشتر مردم روستا دورهم جمع مي‌شدند و يک محيط بازي هم براي بچه‌ها ايجاد مي‌شد.
درک من از آن کار جدي، يک بازي و شادي بود و حالا با وجود اينکه کشت پنبه در مازندران متوقف شده اما اين تجربه در ذهن من باقي مانده و پرورش پيدا کرده تا به چيدماني تبديل شده است که اميدوارم روزي اجرا شود.»

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.