اپلیکیشین وقایع کانال تلگرام روزنامه ونافار
آخرین خبرها پربازدید ترین‌ها
نقدي بر يک مناظره يکطرفه
پاسخ بهزيستي به منتقدان طرح ساماندهي کودکان کار و خيابان
بايد دادگاه احمدي‌نژاد تشکيل مي‌شد
نيروسوزي اصول‌گرايي
نگاره
درباره ويرانگري
زنگ‌ها براي چه کسی به صدا درمي‌آيند
اين خود تو هستي
زندگي در سياره ناتوانان
چه کسي منصوريان را کشت؟
ملکي: نبايد از منصوريان حمايت مي‌کردم
رحمتی واقعا خندید؟
ژنرال در ضيافت خداحافظي عليمنصور
هيچ سهمي در بازار جهاني نداريم
ثروت هنر ما غني‌تر از نفت زير پاي ماست
سايه تهديد و ترور روي نت‌فليکس
دفاع زنانه از مقام «فروشنده»
اربيل و ريسک همه‌پرسي
ميزان اهميت ترامپ
تغيير در تحريم‌هاي حزب‌الله
هنوز اميد وجود دارد، حتي براي من
حمايت همه‌جانبه لندن از برجام
آمادگي ايران براي آغاز فصل نوين روابط با اروپا
فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها 40 درصد بيکاران کشور را تشکيل مي‌دهند
11 ميليون حاشيه‌نشين در موقعيت نامناسب
جزئیات دستگیری راننده شیطان‌صفت
جولان خشکسالی و سيلاب در گيلان
خشکسالي تالاب‌هاي شادگان و چغاخور
خشکسالي تالاب‌هاي شادگان و چغاخور
ايران زيباست؛ کوه‌هاي رنگي
برداشت خرماي استعمران و برحي در غزاويه
تلخ و شيرين زندگي در سيلاب و کلوار
۲ فروند اي‌تي‌آر به ايران مي‌آيد
هواپيما و وام‌هاي فرانسوي در راه ايران
اختصاص ۵۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات براي رونق
ضرورت عبرت‌آموزی از تجربیات گذشته
اصلاح‌طلبان هيچگاه متکي به فرد نبودند
هشدار رهبري به «بدعهدي آمريکا»، تيتر يک رسانه‌هاي جهان شد
سينماي ايران را تهديد نکنيد
ادبيات امروز با «آدم» فاصله دارد
نيکول کيدمن زنده شد!
نگاره
ميانسال‌ها را درست اصلاح کنيد
طولاني‌ترين رؤياي کودکانه
دروغ زميني، فاجعه مريخي
اول دلم براي شما تنگ شده بعد زندگي
داعش کجا مي‌رود؟
ترامپ به دنبال تضعیف ایران است نه شکست آن
دردسرهاي محافظه‌کاربودن
هدف از همه‌پرسي کردستان، استقلال يا امتياز
قدوس: با تلاش زياد جاي دژاگه را مي‌گيرم
فعلا که مجبور نشده است
ليگ برتر قرباني افتخارآفريني در آسيا
فخري: کسي باور نمي‌کند تيم چهارم دنيا سالن تمرين ندارد
تغيير موضع منصوريان بعد از شعارها و انتقادهاي شديد
فريادهاي دختر خردسال آدم‌ربايان را ناکام گذاشت
هنوز از ساختار مالي شهرداري سر‌درنياورديم
جمع‌آوري کودکان کار را فورا متوقف کنيد
«سهولان» در خطر تخریب
انتقام هيتلر از فرزندان خيانتکاران
اين خود تو هستي
ادبيات امروز با «آدم» فاصله دارد
طولاني‌ترين رؤياي کودکانه
ضرورت عبرت‌آموزی از تجربیات گذشته
اول دلم براي شما تنگ شده بعد زندگي
نقدي بر يک مناظره يکطرفه
نيکول کيدمن زنده شد!
اربيل و ريسک همه‌پرسي
«حقوق‌کم» مهم‌ترین دلیل علاقه به بازنشستگی است
جمع‌آوري کودکان کار را فورا متوقف کنيد
جولان خشکسالی و سيلاب در گيلان
پاسخ بهزيستي به منتقدان طرح ساماندهي کودکان کار و خيابان
انتقام هيتلر از فرزندان خيانتکاران
هدف از همه‌پرسي کردستان، استقلال يا امتياز
داعش کجا مي‌رود؟
بابک زنجاني: انتهاي ماجرا اعدام من است
چه بر سر فيلسوفان مخالف هيتلر آمد؟
فريادهاي دختر خردسال آدم‌ربايان را ناکام گذاشت
هشدار رهبري به «بدعهدي آمريکا»، تيتر يک رسانه‌هاي جهان شد
نيروسوزي اصول‌گرايي
تغيير در تحريم‌هاي حزب‌الله
هواپيما و وام‌هاي فرانسوي در راه ايران
بايد دادگاه احمدي‌نژاد تشکيل مي‌شد
ترامپ به دنبال تضعیف ایران است نه شکست آن
ميانسال‌ها را درست اصلاح کنيد
اصلاح‌طلبان هيچگاه متکي به فرد نبودند
تغيير موضع منصوريان بعد از شعارها و انتقادهاي شديد
«سهولان» در خطر تخریب
رحمتی واقعا خندید؟
چه کسي منصوريان را کشت؟
۷۵ سال پس از اخراج يهوديان آلمان
پاسخی مناسب به تجاوزگر حقوق ايران در برجام مي‌دهيم
بودجه درگير بي‌پولي، پول در کيسه يارانه!
3 ميليون و ۴۰۰ هزار بيکار داريم
نگاره
دردسرهاي محافظه‌کاربودن
ژنرال در ضيافت خداحافظي عليمنصور
فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها 40 درصد بيکاران کشور را تشکيل مي‌دهند
دفاع زنانه از مقام «فروشنده»
هنوز اميد وجود دارد، حتي براي من
25 درصد از منابع آبي کشور بدون درآمد است
دروغ زميني، فاجعه مريخي
اختصاص ۵۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات براي رونق
اقدامات براي نظارت نيروگاه بوشهر و تأسيسات هسته‌اي ايران انجام شده است
هنوز از ساختار مالي شهرداري سر‌درنياورديم
ليگ برتر قرباني افتخارآفريني در آسيا
فخري: کسي باور نمي‌کند تيم چهارم دنيا سالن تمرين ندارد
حمايت همه‌جانبه لندن از برجام
جزئیات دستگیری راننده شیطان‌صفت
11 ميليون حاشيه‌نشين در موقعيت نامناسب
سايه تهديد و ترور روي نت‌فليکس
ملکي: نبايد از منصوريان حمايت مي‌کردم
زنگ‌ها براي چه کسی به صدا درمي‌آيند
درباره ويرانگري
نگاره
سينماي ايران را تهديد نکنيد
قدوس: با تلاش زياد جاي دژاگه را مي‌گيرم
فعلا که مجبور نشده است
آمادگي ايران براي آغاز فصل نوين روابط با اروپا
برداشت خرماي استعمران و برحي در غزاويه
اعتماد به وقایع
شناسه خبر: 62903 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - 01:00
منوی بهاره تلویزیون

منوی بهاره تلویزیون

علي البدل
به احتمال زياد پرتماشاگرترين سريال نوروزي سيما، دلايل زيادي براي دنبال‌کردن داستان و فضايش در اختيار سريال‌بين‌ها قرار مي‌دهد. اولين دليل بي‌گمان نام سازندگانش، سيروس مقدم و الهام غفوري است که به‌عنوان زوج موفق کارگردان- تهيه‌کننده تاکنون خاطرات خوشي را براي تماشاگران رقم زده‌اند و همين هم بدل شده به پيش‌زمينه‌اي در ذهن اغلب بينندگان تلويزيون که بتوانند به اين زوج اعتماد کنند. دليل دوم، نام نويسنده «علي‌البدل» است. هر چه باشد اين سريال را نيز به سياق بيشتر کارهاي اخير سيروس مقدم، نويسنده و بازيگر محبوب سينما و تلويزيون، محسن تنابنده با همکاري خشايار الوند به رشته تحرير درآورده است.
گفته مي‌شود که داستان سريال «علي‌البدل» در روستايي در ناکجاآباد اتفاق مي‌افتد و قصه طنز و متفاوتي در قياس با کارنامه سيروس مقدم دارد. اگر شنيده‌ها درست درآيند و واقعا «علي‌البدل» کاري در رابطه با انتخابات باشد، بايد به حتم گفت که تلويزيون در ماه‌هاي منتهي به انتخابات، بر‌گ‌برنده خود را رو کرده است. سازندگان «علي‌البدل» گفته‌اند که داستان سريالشان در مورد افرادي است که حضور دارند اما حق رأي ندارند. به نظر مي‌رسد که در «علي‌البدل» نيز طعنه‌هاي سياسي هم چون «پايتخت» وجود داشته باشد که اينجا در داستان چند خانواده قصه ظهور و بروز مي‌کنند. اين سريال که روايتي طنز دارد، به گفته نويسندگانش، کاري متفاوت در کارنامه سيروس مقدم و البته خود نويسندگان قلمداد خواهد شد. اين سريال که بازيگران پرتعدادي ازجمله مهدي هاشمي، مهدي فخيم‌زاده، احمد مهرانفر، حسين محب‌اهري، هادي کاظمي، هومن حاجي‌عبداللهي، محمود جعفري، عزت‌الله رمضاني‌فر، بهرام افشاري، فروغ قجابگلي، هديه آزاده، مهسا باقري، فرشته گلچين، آرزو نبوت، ميثم چگيني و محسن تنابنده دارد، به گفته خشايار الوند، قرار نيست فقط يک قهرمان داشته باشد بلکه ضدقهرمان‌هاي بامزه زيادي دارد. 
مرز خوشبختي
جديدترين سريال حسين سهيلي‌زاده، کارگردان پرطرفدار تلويزيون که به احتمال زياد، رقيب اصلي «علي‌البدل» سيروس مقدم در جلب و جذب تماشاگران تلويزيون خواهد بود. حسين سهيلي‌زاده که در ابتداي امسال با سريال «پريا» به شبکه سه رفت و مخاطباني فراوان و پيگير براي سريالش دست و پا کرد، با «مرز خوشبختي» دوباره به خانه هميشگي‌اش شبکه دو بازگشته است. «مرز خوشبختي» را علي خودسياني باسابقه نوشته و تهيه آن نيز بر عهده مهران رسام بوده است. پوريا پورسرخ، اميرحسين آرمان، مهدي سلوکي، شهرزاد کمالزاده و سروش جمشيدي هم بازيگران اين سريال هستند.
«مرز خوشبختي» داستان جواني شهرستاني را روايت مي‌کند که براي تحصيل به تهران مي‌آيد و جزء نخبگان علمي مي‌شود. او به خواهر دوستش که در يک طلافروشي کار مي‌کند، علاقه دارد اما پدر دختر راضي به اين وصلت نيست و در ادامه، ماجراهايي پيش مي‌آيد که سهيلي‌زاده در کارنامه‌اش نشان داده، تبحر خوبي در روايت آنها دارد.
خانه ما
سامان مقدم، سينماگر باهوشي است. کارهاي او هر عيبي داشته باشند، در اين حسن بزرگ مشترک هستند که نبض زمانه را در دست دارند و تماشاگر امروز خود را در فضاي آن کارها به‌جا مي‌آورد. اين خصيصه در گذر زمان، به ويژگي اصلي آثار سامان مقدم بدل شده و با همین حربه هم مقدم را بيشتر به‌عنوان کارگردان آثار پرمخاطب و پرفروش مي‌شناسيم.
اگر سريال جديد مقدم يعني سريال «خانه ما» نيز در اين خصيصه با ديگر ساخته‌هاي او، شريک باشد، بايد گفت شبکه سه، گزينه مناسبي براي نمايش در روزهاي عيد رو کرده است. اين سريال که بازيگراني چون فرهاد آئيش، ويشکا آسايش، ياسمينا باهر، رؤيا تيموريان، پژمان جمشيدي، گوهر خيرانديش، حسن زارعي، علي شادمان، مجيد شهرياري، آزاده صمدي، مهسا طهماسبي، جواد عسگري، شمسي فضل‌اللهي، رضا ناجي و مهوش وقاري در آن ايفاي نقش کرده‌اند، داستاني با مايه‌هاي کمدي دارد و داستان چند خانواده را روايت مي‌کند که در عين اينکه کمترين آشنايي با هم ندارند، به دلايلي مجبور مي‌شوند سه ماه در يک خانه با يکديگر زندگي کنند. اين سريال را خشايار الوند نوشته و از آنجا که او، يکي از نويسندگان سريال «علي‌البدل» نيز بوده، به عبارتي مي‌توان گفت اين نويسنده درگير رقابتي پنهان با خود براي گرفتن عنوان نويسنده موفق‌ترين سريال نوروزي بوده است. 
افسر ‌نمونه
مسعود آب‌پرور زماني به‌عنوان سازنده اولين کليپ‌هاي ساخته‌شده در تلويزيون ايران شناخته مي‌شد. اين کارگردان که بعدها راهش را به‌سمت سريال‌سازي تغيير داد اما هنوز هم در همان حال‌وهوا سير مي‌کند و شايد به اين دليل هم باشد که سريال‌هاي آب‌پرور از نظر بصري تفاوت‌هايي آشکار با ديگر سريال‌هاي تلويزيوني نشان مي‌دهند اما اينکه آيا جديدترين سريال اين کارگردان يعني سريال «افسر نمونه» نيز اين ويژگي را دارد يا نه، بايد صبر کرد و بعد از ديدن آن نظر داد. 
سريال شبکه پنج، يا همان «افسر نمونه» خودمان که از حضور بازيگراني چون محمدرضا شريفي‌نيا، حسن پورشيرازي، ساغر عزيزي، اتابک نادري، هليا امامي، زهير ياري، پيام احمدي‌نيا، آذين رئوف، حامد آهنگي و... سود مي‌برد، طبق شنيده‌ها، سوژه‌اي جديد دارد و به احتمال زياد مي‌تواند يکي از کارهاي پرمخاطب سيما براي ايام تعطيلات باشد.
در خلاصه داستان سريال «افسر نمونه» به نقل از سازندگان اين سريال آمده است: بهمن و توفيق، دو دوست قديمي هستند که از برادر به هم نزديک‌تر به نظر مي‌رسند، آنها ناف دختر و پسرشان را به نام هم بريده‌اند اما بچه‌هاي آنها که امروز به سن ازدواج رسيده‌اند، راضي به اين امر نيستند، اين باعث مي‌شود تمام اين دوستي ۳۰ ساله کم‌کم تحت‌الشعاع قرار بگيرد. پيمان عباسي، سناريست «افسر نمونه» نيز گفته که داستان اين سريال در دو خط موازي پيگيري مي‌شود؛ داستان فرهاد، افسر مبارزه با دوپينگ که درگير ورزشکاران مختلف مي‌شود با داستان يک بازيکن ايتاليايي که به ايران ترانسفر مي‌شود، تلفيق يافته و مي‌توان گفت اين دو قصه در کنار هم اتفاقات مختلفي را رقم مي‌زنند.
خندوانه
شعبده رامبد جوان در شبکه قاعدتا کم‌بيننده نسيم، بعد از چند سالي که از ساخت اولين قسمت‌هايش مي‌گذرد، چنان خود را در اذهان تماشاگران تلويزيون جا انداخته که حالا تصور تلويزيون بي‌خندوانه هم سخت به نظر مي‌رسد. درواقع، بعد از روزگاري که تلويزيون جز «نود» برنامه جذابي نداشت، حالا به نظر مي‌رسد دور، دور «خندوانه» است و نقش «نود» را اين برنامه تلويزيونی در يک استحاله خلاق بر عهده گرفته تا ديگر نناليم که چرا مثل تلويزيون‌هاي خارجي ما برنامه‌اي نداريم که يقه تماشاگر را گرفته و ول نکند. 
«خندوانه» که از آن به‌عنوان آغاز يک دوران جديد در تلويزيون ايران نيز ياد مي‌شود، در اولين روزهاي سال نيز حساب خاصي روي جلب و جذب تماشاگران خسته از ديد و بازديد نوروزي باز کرده و گفته مي‌شود رامبد جوان و گروه فکرش با طراحي آيتم‌هاي جذاب در تلاش هستند نقطه عطفي ديگر را در تاريخ نه‌چندان طولاني برنامه‌شان رقم زنند. بايد ديد که تلاش اين گروه خلاق، امسال چه نتيجه‌اي خواهد داشت و آيا مي‌تواند بهترين روزهاي خود را تکرار کند يا اينکه مانند نوروز گذشته با آيتم‌هاي شکست‌خورده‌اي چون «لباهنگ» و «خانواده باحال»، تماشاگران را به ياد روزهاي خوش برنامه خواهد انداخت؛ نتيجه اما هر چه باشد، تفاوتي در اين اصل مهم ايجاد نخواهد شد که «خندوانه» امسال نيز يکي از پرتماشاگرترين برنامه‌هاي تلويزيون خواهد بود. اين را مطمئن باشيد. 
دورهمي
رقيب اصلي «خندوانه» که به شکلي طعنه‌آميز از شبکه نسيم مي‌آيد و نشان مي‌دهد در صورت وجود اندکي روشن‌بيني و خلاقيت يک شبکه کوچک نيز مي‌تواند کاري را که شبکه‌هاي پرتعداد رسانه ملي از انجام آن عاجز بوده‌اند، به انجام برساند. این رقیب «دورهمي» نام دارد؛ برنامه‌اي جذاب از مهران مديري که موفقيتش در شبکه نسيم حاکي از يک واقعيت دردناک است: اينکه تلويزيونمان به يک اداره بزرگ کم‌بازده شبيه شده و شبکه‌هاي عريض‌وطويل سراسري تنها چيزي که دارند طول و عرض ساختمان و تعداد نيروهايشان است و زماني که پاي خلاقيت و کارآمدي وسط مي‌آيد، بد جوري کميتشان لنگ مي‌زند. مهران مديري با «دورهمي» يک‌بار ديگر نشان مي‌دهد مرد اين عرصه است و راز موفقيت را به بهترين وجهي مي‌داند. او که بازگشتش به تلويزيون با «در حاشيه 1 و 2» نتوانسته بود نظر مثبت دوستدارانش را جلب کند، خودش بهتر از همه مي‌دانست که اعتبار و احترام چيزي است که اندک اندک جمع مي‌شود اما مي‌تواند به‌يکباره از دست برود؛ بنابراين پس از «عطسه» و «در حاشيه 1» و «در حاشيه 2» شايد احساس خطر کرده بود که با «دورهمي» وجوه ديگري از توانايي‌هايش را نشان داد. حالا ادامه حضور او در روزهاي تعطيلات حتي مي‌تواند در ادامه راه برنامه نيز بااهميت باشد. بعيد نيست موفقيت عجيب و غريب «دورهمي» مديران و البته خود مديري را به اين نتيجه برساند که به ادامه توليد «دورهمي» در يک بازه زماني طولاني‌تر، جدي‌تر فکر کنند.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.